مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,616
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,365
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش بازخورد اصلاحی در فراگیری زبان دوم

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 111

چکیده

 نقشی که بازخورد اصلاحی (corrective feedback) در فرایند فراگیری زبان ایفا نموده, موضوعی داغ و بحث برانگیز در بین محققین بوده است. در زمینه فراگیری زبان اول (FLA), پژوهشگران محافظه کاری خاصی را در مورد شاهد بازدارنده (negative evidence) مطرح می سازند. در هر حال, به ظاهر در زمینه فراگیری زبان دوم (SLA) اجماع نظر رو به رشدی در بین اکثریت محققین در حال شکل گیری است و این اجماع نظر, به خصوص در اهمیت نقشی است که شاهد باز دارنده در فرآیند یادگیری زبان دوم ایفا می کند. اگرچه بازخورد اصلاحی به وضوح با هر دو وجه زبان یعنی کلامی و نوشتاری مرتبط است, اما تمرکز این بحث در کل بر روی تولیدات زبانی گفتاری خواهد بود؛ زیرا که عمده ترین بخش تحقیقات, به طور گسترده ای, بر روی این بعد زبانی صورت گرفته است. در دومین بخشی که در ادامه این بحث خواهیم داشت, معنای بازخورد اصلاحی و همچنین مواضع تئوری های مختلفی را که در راستای نقش این بازخورد در فراگیری زبان دوم بررسی شده است, مورد بحث قرار می دهیم. دیگر آنکه به مرور آن دسته از تحقیقات تجربی می پردازیم که در مورد تاثیر بازخورد اصلاحی بر امر فراگیری زبان دوم است و در ادامه, مواردی که به شکل گسترده ای در زمینه بازخورد اصلاحی به فراگیری زبان دوم مرتبط است مورد بحث قرار می گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غفوری، مهران. (1390). نقش بازخورد اصلاحی در فراگیری زبان دوم. علوم رفتاری، 3(7)، 95-111. SID. https://sid.ir/paper/393728/fa

    Vancouver: کپی

    غفوری مهران. نقش بازخورد اصلاحی در فراگیری زبان دوم. علوم رفتاری[Internet]. 1390؛3(7):95-111. Available from: https://sid.ir/paper/393728/fa

    IEEE: کپی

    مهران غفوری، “نقش بازخورد اصلاحی در فراگیری زبان دوم،” علوم رفتاری، vol. 3، no. 7، pp. 95–111، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/393728/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button