Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1014
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1014

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2401
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2401

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نویسندگان: 

آذری غلامرضا | تاکی علی

نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    9-26
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2298
  • دانلود: 

    1178
چکیده: 

در سال های اخیر، فیلم به عنوان یک رویداد اجتماعی، بیشتر از قبل مورد توجه و عنایت پژوهشگران واقع شده است. مقاله ی حاضر نیز با همین موضع و رویکردی مقایسه ای در آثار دو فیلمساز ایرانی- بیضایی و مهرجویی- به یک تحلیل جامعه شناختی پیرامون بررسی هویت زن در چند فیلم برگزیده از این دو سینماگر پرداخته است. بدین منظور از میان فیلم های بلند ساخته شده ی این دو کارگردان که در مجموع 27 فیلم را شامل می شود 14 فیلم به روش نمونه گیری خوشه ای برگزیده شد.جهت بررسی محتوای فیلم ها از روش تحلیل محتوا استفاده و ضمن مشاهده ی مکرر فیلم ها، اطلاعات در قالب پرسشنامه معکوس جمع آوری گردید. صحنه و هم چنین کلیت فیلم، واحد تحلیل قرار گرفت و بر اساس آن، هویت زن به عنوان متغیر اصلی و وابسته به شاخص های هویت شخصی، هویت نقشی مسلط، سبک زندگی و ... که ملهم از نظریات چند تن از جامعه شناسان به ویژه ((گیدنز)) و ((جنکینز)) است، تبدیل و به مقوله ها، زیر مقوله ها و رده هایی که تحلیل صحنه ها را آسان تر می کرد تقسیم شدند. نتایج حاصل از این پژوهش نشان می دهد که بین آثار سینمایی دو کارگردان به لحاظ ارائه ی هویت اجتماعی زن تفاوت معناداری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2298

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1178 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نویسندگان: 

ایران نژاد پریسا

نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    27-51
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1472
  • دانلود: 

    836
چکیده: 

در عصر فن آوری اطلاعات، شیوه کسب، نگهداری و کاربرد آموخته ها برای انجام امور زندگی از اهمیت خاصی برخوردار می باشد. هدف کلی این پژوهش بررسی نقش جنسیت و تحصیلات والدین در دانشجویان آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در رابطه با مهارتهای مطالعه و خواندن می باشد. سئوالهای پژوهش عبارتند از: 1) آیا بین مهارتهای مطالعه دانشجویان دختر و پسر تفاوت وجود دارد؟ 2) آیا بین مهارتهای خواندن دانشجویان دختر و پسر تفاوت وجود دارد؟ 3) آیا تحصیلات پدر در میزان کسب مهارتهای مطالعه و خواندن دانشجو تاثیر دارد؟ 4) آیا تحصیلات مادر در میزان کسب مهارتهای مطالعه و خواندن دانشجو تاثیر دارد؟ روش تحقیق از نوع زمینه یابی می باشد. جامعه مورد مطالعه 700 نفر در سال تحصیلی 84-85 می باشند. نمونه به شیوه تصادفی خوشه ای از جامعه مادر انتخاب شد و 330 نفر حجم نمونه در نظر گرفته شد. در بررسی سئوال اول تحقیق معلوم شد که در مقایسه میانگین نمرات دانشجویان دختر و پسر در استفاده از مهارتهای مطالعه و خواندن اختلاف معنی داری دیده نمی شود، اما میزان درصد دقت خواندن در دختران کمی بیشتر از پسران است در حالیکه میزان درصد سرعت خواندن پسران بیشتر از دختران می باشد. بررسی سئوال سوم و چهارم تحقیق نیز نشان داد که رابطه ای بین تحصیلات والدین و مهارتهای مطالعه و خواندن فرزندان آنان وجود ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1472

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 836 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نویسندگان: 

پویامنش جعفر

نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    53-62
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1024
  • دانلود: 

    655
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر مقایسه نیمرخ روانی دانشجویان ترم اول با دانشجویان ترم هفت و بالاتر دانشکده علوم انسانی بود. جامعه آماری، کلیه دانشجویان دختر و پسر ترم اول و ترم هفت و بالاتر دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر بود که در نیمسال اول سال تحصیلی 90-89 مشغول تحصیل بودند. حجم نمونه تعداد 304 دانشجو بود که به شیوه نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. ابزار تحقیق، فرم 71 سئوالی پرسشنامه شخصیتی چند وجهی مینه سوتا بود. نتایج آزمون تی گروه های مستقل نشان داد که دو گروه در دو مقیاس روایی f وk تفاوت معناداری با یکدیگر دارند و میانگین گروه ترم هفت و بالاتر، بیشتر از دانشجویان ترم اول بود. یعنی این گروه از دانشجویان احساس بد خود را بیشتر ابراز داشتند و همچنین قصد داشتند در اعتراف به مشکلات روانی دفاع کنند. در تجزیه و تحلیل نتایج مقیاسهای بالینی مشخص شد که ازمودنی های ترم هفت و بالاتر به طور معناداری در مقیاسهای خودبیمار انگاری، افسردگی، انحراف روانی- اجتماعی، پارانویا و ضعف روانی نمره بالاتر ی نسبت به گروه دیگر داشتند. در دو مقیاس هیستری و اسکیزوفرنیا تفاوت معناداری بین دو گروه مشاهده نشد. همچنین میانگین گروه ترم اول در مقیاس هیپومانی بالاتر از گروه دیگر بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1024

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 655 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نویسندگان: 

رجایی یداله

نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    63-74
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2494
  • دانلود: 

    1004
چکیده: 

در مباحث آموزشی، عوامل انگیزشی به عنوان یکی از شاخصهای اصلی و یکی از متغیرهای اثر گذار در موفقیت و پیشرفت تحصیلی است. مطالعه حاضر با هدف پی بردن به رابطه انگیزه پیشرفت با متغیرهای مورد مطالعه و شناسایی سهم هر یک از متغیرها در پیش بینی انگیزه پیشرفت، بر روی کلیه دانشجویان ورودی سال تحصیلی 88- 1387 دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر، صورت گرفته است. داده ها با استفاده از فرم دموگرافیک، پرسشنامه انگیزه پیشرفت هرمنس و پرسشنامه پذیرش اجتماعی کراون و مارلو جمع آوری شدند. نتایج حاصل از آزمون همبستگی حاکی از آن است که سن، درآمد خانواده و هزینه های تحصیل رابطه منفی معنادار و پذیرش اجتماعی رابطه مثبت معنادار با انگیزه پیشرفت دارند. بین شهریه و انگیزه پیشرفت رابطه معناداری به دست نیامد. نتایج تحلیل رگرسیون گام به گام نشان داد که پذیرش اجتماعی، درآمد خانواده، هزینه های تحصیل و سن قادر به تبیین 37% واریانس انگیزه پیشرفت بودند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2494

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1004 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    75-93
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2417
  • دانلود: 

    1070
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر واکاوی تاثیر شبکه های فارسی ماهواره ای بر رفتار اجتماعی جوانان در سه بعد سبک زندگی، خشونت، و مشارکت اجتماعی است. در این پژوهش میزان و نحوه استفاده جوانان از شبکه های فارسی ماهواره ای بر شکل گیری رفتار اجتماعی جوانان موثر فرض شده است.فرضیه های این پژوهش با روش پیمایشی مورد آزمون قرار گرفتند. جامعه آماری تحقیق را جوانان 15 تا 29 سال ساکن مناطق شهر کرج تشکیل می دهند. حجم نمونه 384 نفر است که برای انتخاب آنان از نمونه گیری خوشه ای با احتمال متناسب با حجم استفاده شده و سپس با ابزار پرسشنامه، اطلاعات جمع آوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج پژوهش نشان می دهد که میزان تاثیر و نحوه استفاده از شبکه های فارسی ماهواره ای بر ابعاد مختلف رفتار اجتماعی متفاوت است. بر اساس نتایج این پژوهش استفاده از شبکه های فارسی ماهواره ای بر سبک زندگی جوانان تاثیر ندارد، در حالی که بر اوقات فراغت، گرایش به مد و الگوهای دوستی تاثیرگذار است.فرضیه دیگر حکایت از تاثیر برنامه های ماهواره ای بر خشونت جوانان دارد که تایید گردید. در فرضیه دیگر نتایج پژوهش نشان داد که میزان استفاده از شبکه های فارسی ماهواره ای تاثیری بر مشارکت اجتماعی پاسخگویان ندارد، در حالی که نحوه استفاده از برنامه های شبکه های فارسی ماهواره ای بر مشارکت اجتماعی تاثیر دارد و آن را افزایش می دهد. در این پژوهش همچنین رابطه متغیر های زمینه ای مانند: سن، جنس، وضع تاهل و سطح تحصیلات با میزان و نحوه استفاده از شبکه های فارسی ماهواره ای و همچنین ابعاد مختلف رفتار اجتماعی جوانان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2417

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1070 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نویسندگان: 

غفوری مهران

نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    95-111
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1614
  • دانلود: 

    1358
چکیده: 

نقشی که بازخورد اصلاحی (corrective feedback) در فرایند فراگیری زبان ایفا نموده، موضوعی داغ و بحث برانگیز در بین محققین بوده است. در زمینه فراگیری زبان اول (FLA)، پژوهشگران محافظه کاری خاصی را در مورد شاهد بازدارنده (negative evidence) مطرح می سازند. در هر حال، به ظاهر در زمینه فراگیری زبان دوم (SLA) اجماع نظر رو به رشدی در بین اکثریت محققین در حال شکل گیری است و این اجماع نظر، به خصوص در اهمیت نقشی است که شاهد باز دارنده در فرآیند یادگیری زبان دوم ایفا می کند. اگرچه بازخورد اصلاحی به وضوح با هر دو وجه زبان یعنی کلامی و نوشتاری مرتبط است، اما تمرکز این بحث در کل بر روی تولیدات زبانی گفتاری خواهد بود؛ زیرا که عمده ترین بخش تحقیقات، به طور گسترده ای، بر روی این بعد زبانی صورت گرفته است. در دومین بخشی که در ادامه این بحث خواهیم داشت، معنای بازخورد اصلاحی و همچنین مواضع تئوری های مختلفی را که در راستای نقش این بازخورد در فراگیری زبان دوم بررسی شده است، مورد بحث قرار می دهیم. دیگر آنکه به مرور آن دسته از تحقیقات تجربی می پردازیم که در مورد تاثیر بازخورد اصلاحی بر امر فراگیری زبان دوم است و در ادامه، مواردی که به شکل گسترده ای در زمینه بازخورد اصلاحی به فراگیری زبان دوم مرتبط است مورد بحث قرار می گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1614

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1358 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

معدنی سعید | مظفر نسیبه

نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    95-111
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1498
  • دانلود: 

    782
چکیده: 

هدف از نگارش مقاله حاضر، بررسی هویت دانش آموزان و عوامل تاثیرگذار بر آن است که برگرفته از تحقیقی با همین عنوان می باشد. متغیر وابسته این تحقیق عبارت است از هویت ملی و متغیر های مستقل تحقیق عبارتاند از: حفظ قلمرو سیاسی، علاقه به زبان پارسی، آگاهی از تاریخ ایران، علاقه به میراث فرهنگی، آگاهی از نمادهای ملی، آشنایی با مفاخر ملی، پایبندی به دین اسلام، پایبندی به مناسک ملی، علاقه به هنرهای ملی، نابرابری اجتماعی، پایگاه اجتماعی، سطح تعاملات اجتماعی، رشته تحصیلی، آگاهی اجتماعی و مشارکت اجتماعی که برای دستیابی به اطلاعات مورد نیاز پرسش نامه طراحی شده است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه دانش آموزان مقطع متوسطه منطقه 7 تهران می باشد که در این مطالعه از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شد و با انتخاب متناسب، پرسش نامه ها بین دانش آموزان توزیع شد و در نهایت نتایجی حاصل گشت که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد. بر اساس یافته های این پژوهش متغیر های: علاقه به زبان فارسی، آگاهی از تاریخ ایران، علاقه به هنرهای ملی، آشنایی با مفاخر ایران، پایبندی به دین اسلام، آگاهی از نمادهای ملی، پایبندی به مناسک ملی و مشارکت اجتماعی بر هویت دانش آموزان تاثیرگذار بوده، اما متغیر های تعاملات اجتماعی، علاقه به میراث فرهنگی و حفظ قلمرو سیاسی کمتر تاثیر داشته اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1498

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 782 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    125-143
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    973
  • دانلود: 

    719
چکیده: 

تحقیق حاضر به بررسی روان شناختی یکی از معضلات اجتماعی موجود در جوامع امروزی، به موضوع خشونت شوهر نسبت به همسر، و علل آن می پردازد. جامعه آماری تحقیق شامل زنان شاغل منطقه 6 شهر تهران است که 150 نفر از زنان شاغل که در بخش خصوصی به کار مشغول بوده اند، به عنوان حجم نمونه انتخاب شده اند. برای گردآوری اطلاعات میدانی از تکنیک پرسشنامه استفاده گردیده و تجزیه و تحلیل داده ها در محیط spss در دو بخش توصیفی و استنباطی انجام شده است. نتایج آزمون تحلیل عاملی نشان داد که مقدار بدست آمده و آزمون بارتلت نیز و سطح معنی داری آن 99 درصد بوده است. نتیجه ای که حاکی از مناسب بودن داده ها برای تحلیل عاملی است. در این تکنیک 21 متغیر در 8 مولفه طبقه بندی شده که این تعداد 69 درصد از واریانس را تبیین نموده است.بر اساس نتایج بدست آمده مولفه اول (تجربه خانوادگی در گذشته) 16.30 درصد از واریانس کل خشونت شوهران نسبت به همسران را تبیین می کند. مولفه دوم (انحرافات فردی در همسر) 10.67 درصد از واریانس را به خود اختصاص داده است. مولفه سوم (احساس رفاه اقتصادی همسر 18.46 درصد، مولفه چهارم (اختلاف طبقاتی و فرهنگی) 6.32 درصد، مولفه پنجم (اختلاف سنی و فکری) 6.20 درصد، مولفه ششم (ناکامی فردی شوهر) 10.83 درصد از کل واریانس را تبیین می کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 973

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 719 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button