مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

671
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

869
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش خلاقیت با استفاده از لگو بر تنظیم هیجان کودکان تیزهوش

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 116

چکیده

 هدف: این پژوهش با هدف شناسایی اثربخشی آموزش خلاقیت با استفاده از لگو بر تنظیم هیجان و تنظیم شناختی هیجان کودکان تیزهوش انجام گرفت. روش: روش تحقیق در این پژوهش شبه آزمایشی از نوع پیش آزمون-پس-آزمون با یک گروه آموزشی و یک گروه گواه بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل تمامی کودکان 4 تا 5 سال می باشد که در سال تحصیلی 98 – 1397در مرکز لگوی آموزشی شهر تهران بودند. بدین منظور, تعداد 30 نفر از کودکان, به شیوه نمونه گیری در دسترس انتخاب شده و به صورت تصادفی در دو گروه 15 نفری قرار داده شدند. ابزار پژوهش شامل سیاهة تنظیم هیجان (شیلد و کیکتی, 1998), پرسشنامه راهبردهای تنظیم شناختی هیجان (گراس و جان, 2003) و مقیاس هوش استنفورد بینه (روید, 2003) بود. گروه آزمایش در 12 جلسة 60 دقیقه ای تحت آموزش خلاقیت با استفاده از لگو قرار گرفتند. داده ها با استفاده از تحلیل کواریانس آنکوا تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها: نتایج نشان داد که آموزش خلاقیت با استفاده از لگو تاثیر معناداری بر خرده مقیاس های تنظیم هیجان (تنظیم هیجان و بی ثباتی هیجانی) کودکان تیزهوش داشت (01/0p <). اما این تاثیر بر خرده مقیاس های تنظیم شناختی هیجان (منبع بیانی و ارزیابی مجدد شناختی) معنادار نبود (01/0P>). نتیجه گیری: بنابراین پیشنهاد می شود مشاوران و درمانگران برای بهبود تنظیم هیجان کودکان تیزهوش از روش آموزشی خلاقیت با استفاده از لگو استفاده نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بذول نژاد، معصومه، وکیلی، سمیرا، کاشانی وحید، لیلا، و یاری پور، مهدیس. (1399). اثربخشی آموزش خلاقیت با استفاده از لگو بر تنظیم هیجان کودکان تیزهوش. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 10(3 )، 95-116. SID. https://sid.ir/paper/393781/fa

    Vancouver: کپی

    بذول نژاد معصومه، وکیلی سمیرا، کاشانی وحید لیلا، یاری پور مهدیس. اثربخشی آموزش خلاقیت با استفاده از لگو بر تنظیم هیجان کودکان تیزهوش. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی[Internet]. 1399؛10(3 ):95-116. Available from: https://sid.ir/paper/393781/fa

    IEEE: کپی

    معصومه بذول نژاد، سمیرا وکیلی، لیلا کاشانی وحید، و مهدیس یاری پور، “اثربخشی آموزش خلاقیت با استفاده از لگو بر تنظیم هیجان کودکان تیزهوش،” ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، vol. 10، no. 3 ، pp. 95–116، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/393781/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button