مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

384
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

551
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی بیان کودکان پیش دبستانی از درک طنز تصویری براساس نظریه عدم تجانس

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 38

چکیده

 هدف این مطالعه بررسی درک طنز در کودکان پیش دبستانیاز طریق ارائه تصویر به آن ها و تحلیل توضیحات زبانی شانبرمبنای نظریه عدم تجانس است. دراین پژوهش که از نوع توصیفی است در طی مصاحبه های نیمه ساختارمنداز شرکت کننده های این تحقیق که 50کودک پیش دبستانی4-6 ساله بودند خواسته شد تا دو محرک بصری خاص را مشاهده کنند و بگویند آیا تصویر مشاهده شده از نظر آنها خنده دار بوده است یا خیر و اگر خنده دار بوده, به چه دلیلی است. این پژوهش علاوه بر نظریه عدم تجانس, با معرفی مراحل پیشرفت طنز مک گی و طبقه بندی های براون از طنز تصویری به دنبال پاسخ به این پرسش اساسی است که: بیانکودکان پیش دبستانی از درک تصویر طنز بر اساس نظریه عدم تجانس چگونه صورت می گیرد؟ یافته ها نشان می دهد که کودکان 4-6 ساله مورد بررسی در این تحقیق قادر به تشخیص مفاهیم طنز در تصاویر هستند. عدم تجانس در یک تصویر طنز را درک می کنند, به آن می خندند و می توانند دلیل خنده شان را توضیح دهند. آنها می توانند از طریق مقایسه تصویر با طرحواره هایی که در ذهنشان دارند به درک عدم تجانس های اصلی و فرعی یک تصویر خنده دار دست یابند. این موضوع نشان می دهد که توانایی شناختی کودکان در تشخیص عدم تجانس های مفهومی با مرحله سوم مراحل پیشرفت طنز مک­ گی که به تخطی از نمودهای مفهومی می پردازد مطابقت دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کرامتی یزدی، سریرا، شریفی، شهلا، علیزاده، علی، و کامیابی گل، عطیه. (1397). بررسی بیان کودکان پیش دبستانی از درک طنز تصویری براساس نظریه عدم تجانس. زبان شناخت، 9(2 )، 15-38. SID. https://sid.ir/paper/393900/fa

    Vancouver: کپی

    کرامتی یزدی سریرا، شریفی شهلا، علیزاده علی، کامیابی گل عطیه. بررسی بیان کودکان پیش دبستانی از درک طنز تصویری براساس نظریه عدم تجانس. زبان شناخت[Internet]. 1397؛9(2 ):15-38. Available from: https://sid.ir/paper/393900/fa

    IEEE: کپی

    سریرا کرامتی یزدی، شهلا شریفی، علی علیزاده، و عطیه کامیابی گل، “بررسی بیان کودکان پیش دبستانی از درک طنز تصویری براساس نظریه عدم تجانس،” زبان شناخت، vol. 9، no. 2 ، pp. 15–38، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/393900/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button