Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

349
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

425
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و مطالعه بازآموزی های گروه علوم پزشکی در ایران و ارائه راهکارهای پیشنهادی به منظور ارتقای کیفی آن

صفحات

 صفحه شروع 171 | صفحه پایان 176

چکیده

 زمینه و هدف: اغلب مشاهده شده است که برنامه های آموزش مداوم, دارای نتایج هدف گذاری شده نیستند. هدف از طرح حاضر, ارائه راهکارها, پیشنهادها و مدل هایی از برنامه آموزش مداوم برای گروه متخصصان حوزه پزشکی و داروسازی است. روش: فرمت و مدل های برنامه های آموزش مداوم ارائه شده به گروه متخصصان حرفه ای شاغل در حوزه پزشکی و داروسازی در کشور و نیز کشورهای مطرح جهان که تجربه موفق تری در این خصوص داشته اند بررسی شد. داده های میدانی از چندین انجمن علمی مرتبط, مراکز برگزارکننده برنامه های آموزش مداوم و مرکز آموزش مداوم وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشکی در قالب پرسشنامه, جمع آوری و آنالیز شد. همچنین, مطالعات تطبیقی و مقایسه ای الگوها و راهکارهای مورد استفاده در کشورهای پیشرو در حیطه آموزش مداوم انجام شد. یافته ها: درصد بالایی از هر دو گروه پزشکان و داروسازان موافق این موضوع بودند که «استفاده از موارد کمک آموزشی اعم از عکس, فیلم, ویدیو و اسلاید باعث بهبود یادگیری شرکت کنندگان می شود». در مقابل, درصد کمی از هردو گروه پزشکان و داروسازان معتقد بودند که «میزان بازدهی شرکت کنندگان در دوره های مجازی نسبت به دوره های حضوری بیشتر است». نتیجه گیری: در خصوص تلفیق مدل های موفق بازآموزی و مدل های ارتقای کیفیت در برنامه های آموزش مداوم رشته های پزشکی و داروسازی, روش های قطعی و راهکارهای اجرایی شامل شخصی سازی برنامه های آموزش مداوم از طریق data mining, استفاده از واقعیت مجازی و هوش مصنوعی ارائه شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هاشمیان، فرشاد، روحی، الناز، و شانه ساز، محمدرضا. (1400). بررسی و مطالعه بازآموزی های گروه علوم پزشکی در ایران و ارائه راهکارهای پیشنهادی به منظور ارتقای کیفی آن. فرهنگ و ارتقای سلامت، 5(2 )، 171-176. SID. https://sid.ir/paper/394037/fa

    Vancouver: کپی

    هاشمیان فرشاد، روحی الناز، شانه ساز محمدرضا. بررسی و مطالعه بازآموزی های گروه علوم پزشکی در ایران و ارائه راهکارهای پیشنهادی به منظور ارتقای کیفی آن. فرهنگ و ارتقای سلامت[Internet]. 1400؛5(2 ):171-176. Available from: https://sid.ir/paper/394037/fa

    IEEE: کپی

    فرشاد هاشمیان، الناز روحی، و محمدرضا شانه ساز، “بررسی و مطالعه بازآموزی های گروه علوم پزشکی در ایران و ارائه راهکارهای پیشنهادی به منظور ارتقای کیفی آن،” فرهنگ و ارتقای سلامت، vol. 5، no. 2 ، pp. 171–176، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/394037/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا