مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

572
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

794
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر آموزش از طریق لگو بر میزان خلاقیت کودکان پیش دبستانی

صفحات

 صفحه شروع 179 | صفحه پایان 198

چکیده

 هدف: هدف این پژوهش بررسی اثر بخشی لگوی آموزشی بر افزایش خلاقیت کودکان پیش دبستانی بود. روش: جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کودکان 5 تا 6 ساله بود که در سال تحصیلی 99-98 در یکی از مراکز پیش دبستانی استان اصفهان حضور داشتند. این پژوهش به لحاظ هدف, کاربردی و به لحاظ نحوه گردآوری اطلاعات, از نوع نیمه تجربی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه گواه است. حجم نمونه در این پژوهش 30 نفر بود(15 نفر گروه آزمایش 15 نفر گروه گواه). روش نمونه گیری در این پژوهش روش داوطلبانه بوده است و جایگذاری در دو گروه آزمایش و گواه به صورت تصادفی انجام شده است. برای سنجش خلاقیت در پیش آزمون – پس آزمون از آزمون تصویری تورنس که کوتاه شده و استاندارد شده آن توسط عابدی (1372) ساخته شد است, استفاده شد. این تست تصویری دارای چهار مؤلفه (ابتکار, بسط, سیالی و انعطاف پذیری ) بود که ضریب پایایی هرکدام از مؤلفه ها به ترتیب 89/0, 91/0, 82/0, 78/0 و پایایی کل آزمون 84/0 به دست آمد. پایایی کل آزمون 84/0 بوده است. دوره آموزش لگو طی شش جلسه یک ساعته اجرا شد. برای آزمون فرضیات از تحلیل کوواریانس استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد که آموزش از طریق لگو بر خلاقیت کودکان که شامل مؤلفه های ابتکار, بسط تفکر, سیالی تفکر و انعطاف پذیری تفکر است, تأثیر مثبت و معنادار دارد. نتیجه گیری: می توان با آموزش از طریق بازی, خلاقیت کودکان را پرورش داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرزاصفی، اعظم السادات، و یعقوبی، ابوالقاسم. (1400). بررسی تأثیر آموزش از طریق لگو بر میزان خلاقیت کودکان پیش دبستانی. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 10(4 )، 179-198. SID. https://sid.ir/paper/394038/fa

    Vancouver: کپی

    میرزاصفی اعظم السادات، یعقوبی ابوالقاسم. بررسی تأثیر آموزش از طریق لگو بر میزان خلاقیت کودکان پیش دبستانی. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی[Internet]. 1400؛10(4 ):179-198. Available from: https://sid.ir/paper/394038/fa

    IEEE: کپی

    اعظم السادات میرزاصفی، و ابوالقاسم یعقوبی، “بررسی تأثیر آموزش از طریق لگو بر میزان خلاقیت کودکان پیش دبستانی،” ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، vol. 10، no. 4 ، pp. 179–198، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/394038/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button