Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    1-20
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    354
  • دانلود: 

    749
چکیده: 

هدف: هدف از پژوهش، بررسی روابط باور/جهت انگیزشی و خلاقیت شناختی/ شخصیتی به منظور تدوین و برازش مدل پیش-بینی پیشرفت تحصیلی بود. روش: روش پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر گردآوری داده ها پیمایشی بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر و پسر(ریاضی، تجربی، انسانی) مقطع یازدهم دبیرستان های شهر تهران در سال تحصیلی 97-98 بود (40859 =N). برای تعیین حجم نمونه با استفاده از جدول کرجسی و مورگان به روش تصادفی خوشه ای، تعداد 400 دانش آموز از جامعه انتخاب شد. ابزار اندازه گیری، شامل پرسشنامه های باورهای انگیزشی پینتریچ و دی گروت (1990)، جهت گیری انگیزشی والرند (1992)، خلاقیت تورنس فرم ب (1974، 1993)، خلاقیت عابدی (1372) و معدل دانش آموزان به عنوان شاخص پیشرفت تحصیلی در نظرگرفته شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روش رگرسیون چندمتغیری و مدل یابی معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزارSPSS و Amos انجام شد. یافته ها: در مدل تدوین شده تمامی ضرایب باور/جهت انگیزشی و خلاقیت شناختی/شخصیتی بر پیشرفت تحصیلی در سطح 01/0 معنادار بود و در مجموع این مدل توانست20% از تغییرات پیشرفت تحصیلی را پیش بینی کند. نتایج حاصل ازمدل سازی معادلات ساختاری SEM از روش تحلیل مسیر نشان داد که مدل از برازش مطلوبی برخوردار است. نتیجه گیری: با اجرای دوره های آموزشی کوتاه مدت متغیرها، می توان به ارتقاء پیشرفت تحصیلی دست یافت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 354

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 749 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    21-62
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    387
  • دانلود: 

    711
چکیده: 

زمینه: هدف نهایی مؤسسات آموزش عالی از کسب و کار، باید رضایت مشتریان خارجی (دانشجویان، کارفرمایان، جامعه، و غیره) و مشتریان داخلی (آموزش و کارکنان اداری) به عنوان تضمین پایداری یک نهاد بازاری همواره در حال تغییر باشد. رویکرد بازاریابی خدمات آموزشی با استفاده از راهبرد های بازاریابی در سطح مؤسسات دانشگاهی منجر به شناسایی مصرف کنندگان آموزش شده و با ارضای نیازهای این مشتریان منجر به افزایش سهم بازار این مؤسسات در آینده خواهد شد. هدف: لذا هدف پژوهش حاضر شناسایی ابعاد و شاخص های مفهوم بازاریابی کارآفرینانه دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی ایران است. روش: روش پژوهش حاضر از نوع کیفی بوده که برای جمع آوری داده ها، مصاحبه عمیق با 13 نفر از مدیران و رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفت. یافته ها: نتایج حاصل از مصاحبه ها نشان داد که ابعاد تشکیل دهنده بازاریابی کارآفرینانه دانشگاهی شامل 23 بعد «ضرورت»، «تسهیل کننده ها»، «زیرساخت دانشگاهی»، «فرآیندهای دانشگاهی»، «نگرش نسبت به دانشگاه»، «شناخت بازار آموزشی»، «الگوبرداری از سایرین»، «مشتری گرایی»، «کیفیت خدمات»، «نوآوری گرایی»، «مدیریت ریسک»، «ویژگی اساتید»، «فرصت گرایی»، «شبکه سازی»، «شایستگی کارکنان»، «شهریه»، «امکانات»، «تبلیغات»، «فعالیت های پژوهشی»، «برگزاری کنفرانس»، «خدمات برخط»، «شواهد فیزیکی دانشگاه»، «دسترسی به دانشگاه» است. نتیجه گیری: بنابراین واقعیت این است که ابعاد و شاخص های بازاریابی کارآفرینانه دانشگاهی متفاوت از بازاریابی کارآفرینانه در سایر کسب و کارها است و مدیران بخش آموزش عالی می توانند از نتایج جامع این پژوهش برای افزایش سهم بازار و ایجاد مزیت رقابتی سود جویند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 387

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 711 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    63-86
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    510
  • دانلود: 

    790
چکیده: 

زمینه و هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی تعیین میزان اثربخشی مداخله آموزشی مبتنی بر بسته ی مغز-برتر بر بهبود تمرکز، حافظه و خلاقیت دانش آموزان مقطع دبستان شهر اصفهان انجام شد. روش: روش پژوهش حاضر نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون، پس آزمون و پیگیری یک ماهه با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان پایه پنجم در سال1398-1397 بودند که از بین آنان30 نفر به عنوان نمونه آماری با روش نمونه گیری در دسترس و گمارش تصادفی در دو گروه آزمایش و گروه کنترل قرار گرفتند. برای گروه آزمایش محتوای بسته مغز برتر (آقا پناه، 1388) با شیوه های فعال طی 12 جلسه 60 دقیقه ای آموزش داده شد. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه، خلاقیت (عابدی، 1372)، آزمون حافظه وکسلر(شهیم، 1373 ) و مهارت تمرکز (سواری و اورکی، 1394) بود. داده ها با استفاده از آزمون تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 24 تحلیل شد. یافته ها: نتایج نشان داد که آموزش بسته ی مغز برتر بر افزایش تمرکز و خلاقیت شرکت کنندگان درمرحله پس آزمون و پیگیری تأثیر معناداری داشته است (05/0>p) اما در نمرات عملکرد حافظه تفاوت معناداری مشاهده نشد. نتیجه گیری: این تحقیق نشان داد که آموزش بسته ی مغز برتر با استفاده از تکنیک های محاسبات سریع ریاضی و تصویر ذهنی به روش های جذاب و خاص با استفاده از طنز و داستان سازی، موجب استفاده همزمان دانش آموزان از دو نیمکره مغز شده و قدرت تمرکز و خلاقیت آنان را افزایش داده است. بنابراین می توان به منظهور تسهیل یادگیری و ایجاد اشتیاق تحصیلی، از این روش بعنوان یک روش جدید با اثرات نسبتا پایدار برای افزایش تمرکز و خلاقیت دانش آموزان دبستانی استفاده نمود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 510

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 790 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    87-112
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    859
  • دانلود: 

    898
چکیده: 

هدف: هدف این پژوهش، بررسی تاثیر رهبری تحول گرا بر رفتارنوآورانه کارکنان با نقش میانجی رفتار پیشاهنگی بود. روش: پژوهش حاضر رویکرد کمی دارد، از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش گردآوری اطلاعات تحقیق، روش توصیفی پیمایشی از نوع همبستگی می باشد. جامعه ی آماری تحقیق، اعضای سمن های زیست محیطی استان مازندران بودند. برای تعیین نمونه از روش نمونه گیری دومرحله ای استفاده شد. ابتدا از میان 20سمن فعال زیست محیطی استان مازندران، 19 سمن بصورت تصادفی انتخاب؛ سپس داده ها از نمونه 301 نفری اعضای این سمن ها که بر اساس فرمول کوکران برآورد گردید، جمع آوری شد. تجزیه و تحلیل داده ها با نرم افزار SPSS22و PLS3و Excel انجام شد. یافته ها: رهبری تحول گرا بر رفتارنوآورانه با ضریب معناداری 2. 103 و ضریب تاثیر 0. 114 تاثیر مثبت و معناداری دارد. رهبری تحول گرا بر رفتار پیشاهنگی با ضریب معناداری5. 807 و ضریب تاثیر 0. 376 تاثیر مثبت و معناداری دارد. رفتار پیشاهنگی بر رفتار نوآورانه با ضریب معناداری 13. 236و ضریب تاثیر 0. 695 تاثیر مثبت و معناداری دارد. این تحقیق به تایید میانجیگری رفتار پیشاهنگی در این رابطه دست یافت. نتیجه گیری: بین رهبر ی تحول گرا، رفتار نوآورانه و رفتار پیشاهنگی ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد. به مدیران پیشنهاد میشود، با ارائه سبک رهبری تحول گرا، شرایط مطلوبی برای افزایش رفتار پیشاهنگی ایجاد و انگیزه کارکنان به بروز رفتار نوآورانه را افزایش دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 859

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 898 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    113-142
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    515
  • دانلود: 

    718
چکیده: 

زمینه: امروزه رشد سریع بازار، تنوع خواسته و نیازهای مشتریان، ضرورت به کارگیری رویکردهای خلاقانه و نوآورانه ای همچون اعتیاد به برند را جهت حفظ و افزایش وفاداری مشتریان به منظور خرید مجددنمایان ساخته است. هدف: پژوهش حاضر در صدد ارائه یک روش خلاقانه و آزمون مدلی نوآوانه برای توسعه خرید مجدد خودرو لوکس در جزیره کیش است. روش: به منظور توسعه مدل و ارایه فرضیه ها از مطالعات کتابخانه ای و توزیع پرسشنامه بین جامعه آماری متشکل از450 مصرف کننده خودرو لوکس صورت گرفت. جهت گردآوری داده ها از نمونه گیری تصادفی ساده و برای تبیین مدل از تکنیک مدل سازی و معادلات ساختاری (SPSS وSmart pls-3) و آزمون سوبل استفاده شد. یافته ها: نتایج این پژوهش نشان داد که رویکرد نوآورانه و خلاق اعتیاد به برند تأثیر مثبتی بر خرید مجدد محصولات لوکس و تبلیغات دهان به دهان دارد. همچنین اعتیاد به برند تأثیر مثبتی بر شخصیت برند، آگاهی از برند، تجربه برند، حسادت برند، عشق به برند دارد. نتیجه گیری: اعتیاد به برند جهت ایجاد تمایز همیشه به پیامدهای منفی منجر نمی شود بلکه دیدگاه نوآورانه و جدیدی را به عنوان یک اعتیاد رفتاری متفاوت ایجاد می کند تا مصرف کننده را به خرید مجدد محصولات لوکس ترغیب نماید. به طوریکه بنگاه ها می توانند برای حفظ مشتریان و جایگاه خود از این اهرم استفاده نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 515

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 718 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    143-178
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    308
  • دانلود: 

    640
چکیده: 

هدف: در این پژوهش الگوی اثربخشی منابع انسانی از منظر اعضای هیئت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی طراحی شده است. روش: روش پژوهش آمیخته(کیفی و کمی) و رویکرد پارادایمی نظریه پردازی داده بنیاد در سه مرحله ای کدگذاری باز، محوری و انتخابی پیاده سازی و اجرا شده است. با توجه به شرایط کفایت نمونه گیری و دستیابی به اشباع نظری پژوهش کیفی، هیجده نفر از میان اعضای هیئت علمی دارای پست های اجرایی دانشگاهی به صورت هدفمند انتخاب شده و با آن ها مصاحبه شد. در بخش کمی پژوهش جامعه آماری پژوهش شامل اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و کارکنان اجرایی ارشد در استان آذربایجان شرقی بوده است که نمونه آماری پژوهش تعداد 230 نفر تعیین شده است. به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامه پژوهشگر ساخته بر مبنای یافته های بخش کیفی استفاده شده است. به منظور تجزیه وتحلیل داده های بخش کمی از آزمون های معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار SmartPLS استفاده شده است. یافته ها: یافته ها نشان داد که مدل مفهومی حاصل شده از بخش کیفی در قالب مؤلفه های در قالب: ارائه آموزش های هدفمند، توسعه شایستگی های منابع انسانی، زمینه سازی برای بروز خلاقیت و نوآوری، بهره گیری از راهبردها و رویه های مناسب مدیریت دانشی و ارتقاء توان جذب منابع استراتژیک سازمانی به شکل مناسبی تدوین شده و از منظر آماری مورد تأیید قرارگرفته است. همچنین کارکردهای منابع انسانی دانشگاه براساس رویکرد استراتژیک و برمبنای باورها و اصول علمی به گونه نوآورانه، تحولی و آینده نگر طراحی نشده اند. نتیجه گیری: نتایج حاکی از تأثیر مثبت و معنادار رویکرد های داده بنیاد و معادلات ساختاری و تحلیل مسیر بر شکل گیری چارچوب طراحی الگوی اثربخشی منابع انسانی در دانشگاه است. کلید واژه ها: ارتقاء اثربخشی اعضای هیئت علمی دانشگاهی، طراحی الگوی اثربخشی منابع انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، رویکرد پارادایمی داده بنیاد، نظریه سازی.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 308

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 640 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    179-198
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    573
  • دانلود: 

    801
چکیده: 

هدف: هدف این پژوهش بررسی اثر بخشی لگوی آموزشی بر افزایش خلاقیت کودکان پیش دبستانی بود. روش: جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کودکان 5 تا 6 ساله بود که در سال تحصیلی 99-98 در یکی از مراکز پیش دبستانی استان اصفهان حضور داشتند. این پژوهش به لحاظ هدف، کاربردی و به لحاظ نحوه گردآوری اطلاعات، از نوع نیمه تجربی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه گواه است. حجم نمونه در این پژوهش 30 نفر بود(15 نفر گروه آزمایش 15 نفر گروه گواه). روش نمونه گیری در این پژوهش روش داوطلبانه بوده است و جایگذاری در دو گروه آزمایش و گواه به صورت تصادفی انجام شده است. برای سنجش خلاقیت در پیش آزمون – پس آزمون از آزمون تصویری تورنس که کوتاه شده و استاندارد شده آن توسط عابدی (1372) ساخته شد است، استفاده شد. این تست تصویری دارای چهار مؤلفه (ابتکار، بسط، سیالی و انعطاف پذیری ) بود که ضریب پایایی هرکدام از مؤلفه ها به ترتیب 89/0، 91/0، 82/0، 78/0 و پایایی کل آزمون 84/0 به دست آمد. پایایی کل آزمون 84/0 بوده است. دوره آموزش لگو طی شش جلسه یک ساعته اجرا شد. برای آزمون فرضیات از تحلیل کوواریانس استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد که آموزش از طریق لگو بر خلاقیت کودکان که شامل مؤلفه های ابتکار، بسط تفکر، سیالی تفکر و انعطاف پذیری تفکر است، تأثیر مثبت و معنادار دارد. نتیجه گیری: می توان با آموزش از طریق بازی، خلاقیت کودکان را پرورش داد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 573

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 801 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

پلوئی لیلا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    199-223
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    527
  • دانلود: 

    840
چکیده: 

هدف: مطالعه حاضر با هدف تعیین اثربخشی تدریس کاوشگری بر خلاقیت و انگیزه پیشرفت دانشجویان انجام شد. روش: طرح پژوهش نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون-پس آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد روان شناسی بالینی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران بودند. براساس روش نمونه گیری هدفمند 60 دانشجو انتخاب شدند و به دوگروه 30 نفری آزمایش و گواه اختصاص یافتند. ابزار سنجش آزمون سنجش خلاقیت عابدی (1372) و پرسشنامه انگیزه پیشرفت هرمنس (1970) بود. گروه آزمایش به مدت هشت جلسه از یک ترم تحصیلی تحت تدریس به روش کاوشگری قرار گرفتند و در گروه گواه، روش تدریس به صورت سنتی بود. در پایان دوره های تدریس، از هر دو گروه آزمایش و گواه، پس آزمون به عمل آمد. یافته ها: نتایج تحلیل کوواریانس چندمتغیری نشان داد بین دانشجویان گروهی که با روش کاوشگری آموزش دیده بودند و گروه گواه که تحت آموزش سنتی بوده اند؛ از نظر میزان خلاقیت و انگیزه پیشرفت تفاوت معناداری وجود داشت (001/0>p ) و روش تدریس کاوشگری موجب افزایش خلاقیت و افزایش انگیزه پیشرفت در دانشجویان شد. نتیجه گیری: به منظور افزایش کیفیت تدریس، ابداع تکنیک های متعدد پرورش روحیه کاوشگری برای دروس روان شناسی پیشنهاد می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 527

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 840 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    225-240
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    326
  • دانلود: 

    572
چکیده: 

زمینه: ارزیابی عملکرد خدمات، مزایایی برای سازمان ها به دنبال دارد که برخورداری از آن از طریق مدیریت مطلوب به منظور ایجاد شرایط مناسب جهت حمایت و رشد تلاش های معطوف به توسعه نوآورانه در سرویس های پستی کشور فراهم می شود. هدف: هدف اصلی پژوهش، تأثیر ویژگی های کارآفرینانه مدیران بر رفتار نوآورانه از طریق ارزیابی عملکرد خدمات پستی است. روش: روش پژوهش از نظر نوع داده ترکیبی و به لحاظ هدف، از نوع کاربردی است. به لحاظ شیوه گردآوری داده ها، توصیفی و در بخش کمی به صورت پیمایشی با جامعه کلیه مشتریان شرکت پست که در شش ماهه اول سال 1398 به باجه های پستی در منطقه 13 تهران مراجعه کرده بودند و نمونه گیری تصادفی (285 نفر) انجام شد. ابزار پژوهش در بخش کمی پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی محتوایی و ضریب آلف آن مناسبا بررسی شد. تحلیل داده ها با آمار توصیفی و استنباطی شامل تحلیل عاملی و معادلات ساختاری انجام ضورت پذیرفت. یافته ها: یافته ها نشان داد بعد دقت و تنوع در بین سایر ابعاد از اهمیت بالاتری برخوردار بوده و موجب بهبود عملکرد خدمات پستی منطقه 13 تهران می شود. نتیجه گیری: نتایج ضمن ارائه الگویی که پیامد آن ایجاد شرایط مناسب جهت حمایت و رشد تلاش های معطوف به توسعه سرویس های پستی کشور با بهره مندی از ارزیابی عملکرد خدمات است بیان نمود که نگرش مدیران برای ابعاد سرعت، سهولت و رضایت مشتریان از حساسیت کمتری برخوردار بوده که ضرورت توجه به آن در ارائه خدمات به جهت توسعه سرویس های پستی در سازمان را برجسته می نماید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 326

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 572 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button