مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

404
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

171
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش و ارزیابی بهره وری علمی پژوهشگران حوزة «علوم شناختی» در ایران و جهان

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 76

چکیده

 هدف: این پژوهش با هدف شناسایی و ارزیابی بهره وری علمی پژوهشگران ایران در حوزة «علوم شناختی» انجام شده است. روش شناسی: پژوهش حاضر از نوع پژوهش های کاربردی علم سنجی است که برای انجام آن از روش های اسنادی و پیمایشی استفاده شده است. جامعه ی این پژوهش شامل تمامی پژوهشگران, دانشگاه های ایران در حوزه علوم شناختی است که طی سال های 1983 تا 2017 در پایگاه وب آو ساینس دارای مقاله بوده اند. تعداد مقاله های مورد مطالعه 1317 عنوان و مربوط به 94 پژوهشگر است. علاوه براین, برای تعیین وزن و اهمیت هریک از شاخص های مورد نظر, از نظرات تعداد 30 نفر از پژوهشگران علم سنجی و متخصصان موضوعی به عنوان بخشی دیگر از جامعه ی این پژوهش استفاده به عمل آمد و نظرات آنها از طریق پرسشنامه جمع آوری شد. یافته ها: یافته های پژوهش نشان می دهند که شاخص های مربوط به Q1, Q2 و H-Index برای پژوهشگران حوزه علوم شناختی از اهمیت زیادی برخوردار است. همچنین, پژوهشگران دانشگاه تبریز (با امتیاز وزنی 848. 3) به لحاظ رتبه پژوهشی در مقام نخست, دانشگاه علوم پزشکی تهران (با امتیاز وزنی 572. 4) در رتبه دوم و دانشگاه امیرکبیر (با امتیاز وزنی 519. 9) در رتبه سوم قرار گرفتند. نتیجه گیری: شناسایی دانشگاه های فعال ایران در حوزة علوم شناختی, جهت برنامه ریزی, بهبود و توسعة این حوزه از دانش در عرصة علم و فناوری کشور از نتایج این پژوهش است

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رجب زاده، سعیده، نوروزی چالکی، عبدالرضا، و علی نورمحمدی، حمزه. (1399). سنجش و ارزیابی بهره وری علمی پژوهشگران حوزة «علوم شناختی» در ایران و جهان. پژوهش نامه علم سنجی، 6(1 (پیاپی 11) )، 57-76. SID. https://sid.ir/paper/394545/fa

    Vancouver: کپی

    رجب زاده سعیده، نوروزی چالکی عبدالرضا، علی نورمحمدی حمزه. سنجش و ارزیابی بهره وری علمی پژوهشگران حوزة «علوم شناختی» در ایران و جهان. پژوهش نامه علم سنجی[Internet]. 1399؛6(1 (پیاپی 11) ):57-76. Available from: https://sid.ir/paper/394545/fa

    IEEE: کپی

    سعیده رجب زاده، عبدالرضا نوروزی چالکی، و حمزه علی نورمحمدی، “سنجش و ارزیابی بهره وری علمی پژوهشگران حوزة «علوم شناختی» در ایران و جهان،” پژوهش نامه علم سنجی، vol. 6، no. 1 (پیاپی 11) ، pp. 57–76، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/394545/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button