مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

935
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

566
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر شرایط مسابقه ای بر تبلیغات محیطی در لیگ برتر فوتبال

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 47

چکیده

 از میان ورزش ها فوتبال با پشت سر گذاشتن تغییرهای فراوان, از حالت ورزش ساده به تجارت مبدل شده و توجه شرکت ها و سازمان ها را برای تبلیغ به خود جلب کرده است. با توجه به اهمیت این موضوع پژوهش حاضر به بررسی تاثیر اهمیت دیدار, شدت هواداری و هیجان دیدار بر تبلیغات محیطی و همچنین بررسی اولویت های توجه افراد به انواع تبلیغات در لیگ برتر فوتبال پرداخت. پژوهش حاضر از نظر هدف, کاربردی و براساس روش گردآوری داده ها از نوع توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش, تمامی تماشاگران مسابقات لیگ برتر فوتبال بودند که با استفاده از جدول مورگان 384 نفر به صورت تصادفی انتخاب شدند. اطلاعات لازم از طریق پرسشنامه محقق ساخته ای که به تایید 7 تن از استادان مدیریت ورزشی رسیده بود و روایی سازه آن با تحلیل عاملی مرتبه اول و پایایی آن براساس آلفای کرونباخ برای متغیر انواع تبلیغات 71/0, و برای شرایط مسابقه ای 86/0 به دست آمد. برای تجزیه وتحلیل داده ها, از آمار توصیفی و استنباطی و برازش مدل تحقیق با استفاده از نرم افزارهای SPSS (20) و Lisrel8/8 از تحلیل عاملی تاییدی (CFA) و آزمون های مدلسازی معادلات ساختاری (SEM) استفاده شد. براساس نتایج تحقیق تماشاگران به تبلیغات تلویزیونی, بیشترین و به تبلیغات محیطی کمترین توجه را داشتند. همچنین هیجان دیدار, اهمیت دیدار و شدت هواداری به ترتیب بر تبلیغات محیطی لیگ برتر فوتبال تاثیر مثبت و مستقیم داشتند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسینی، سیدعماد، برومند، محمدرضا، و براتی پور، علی. (1399). بررسی تاثیر شرایط مسابقه ای بر تبلیغات محیطی در لیگ برتر فوتبال. پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، 12(2 )، 37-47. SID. https://sid.ir/paper/394949/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی سیدعماد، برومند محمدرضا، براتی پور علی. بررسی تاثیر شرایط مسابقه ای بر تبلیغات محیطی در لیگ برتر فوتبال. پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش[Internet]. 1399؛12(2 ):37-47. Available from: https://sid.ir/paper/394949/fa

    IEEE: کپی

    سیدعماد حسینی، محمدرضا برومند، و علی براتی پور، “بررسی تاثیر شرایط مسابقه ای بر تبلیغات محیطی در لیگ برتر فوتبال،” پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، vol. 12، no. 2 ، pp. 37–47، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/394949/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا