مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

958
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

550
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین شکاف کیفیت خدمات ارائه شده در شهرداری ها (نمونه موردی شهر مشهد)

صفحات

 صفحه شروع 127 | صفحه پایان 139

چکیده

 شکاف بین خدمات ارائه شده و انتظارات مردم, یکی از چالش های اساسی ارتباط بین شهرداری و ساکنین شهر می باشد. هدف اصلی تحقیق حاضر آن است تا میزان انطباق خدمات ارائه شده توسط شهرداری مشهد و انتظارات شهروندان مشهدی را مورد بررسی قراردهد. در این تحقیق, از روش توصیفی و تحلیلی بهره برداری شده است. نمونه انتخابی 724 نفر از شهروندان مشهدی بوده اند که نظر آنها در پنج سطح کیفیت یعنی فیزیکی, ضمانت, قابلیت اطمینان, پاسخگویی و همدلی پرسیده شده است. داده-های گردآوری شده نیز با استفاده از نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان می دهد که بین خدمات ارائه شده و انتظارات شهروندان شکاف مشاهده می شود. بیشترین شکاف مربوط به همدلی (-1.65) و کمترین آن مربوط به بعد ضمانت (-1.44) بوده است. در واقع, در تمامی ابعاد بین واقعیت ها و انتظارات تفاوت معنی داری مشاهده می گردد (P=0.000). علاوه بر آن شهروندانی که از سطح سواد و درآمد بیشتری برخوردار بودند, شکاف خدمات را بیش از سایرین ارزیابی کردند (P<0.01). به همین دلیل, پیشنهاد می شود برای بهبود کیفیت خدمات, ضمن توجه به سیاست های کلان و بلند مدت, برای ارائه خدمات مناسب, در ارتقای آموزش و مهارت کارمندان, عوامل ارائه کننده خدمات و تخصیص بیشتر اعتبار به خدمات اولویت دار, اقدام گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صابری فر، رستم. (1392). تعیین شکاف کیفیت خدمات ارائه شده در شهرداری ها (نمونه موردی شهر مشهد). تحقیقات جغرافیایی، 28(2 (پیاپی 109))، 127-139. SID. https://sid.ir/paper/395183/fa

    Vancouver: کپی

    صابری فر رستم. تعیین شکاف کیفیت خدمات ارائه شده در شهرداری ها (نمونه موردی شهر مشهد). تحقیقات جغرافیایی[Internet]. 1392؛28(2 (پیاپی 109)):127-139. Available from: https://sid.ir/paper/395183/fa

    IEEE: کپی

    رستم صابری فر، “تعیین شکاف کیفیت خدمات ارائه شده در شهرداری ها (نمونه موردی شهر مشهد)،” تحقیقات جغرافیایی، vol. 28، no. 2 (پیاپی 109)، pp. 127–139، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/395183/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا