مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,437
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

732
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی شکاف کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز سال 1392

صفحات

 صفحه شروع 161 | صفحه پایان 172

چکیده

 مقدمه: توسعه پایدار نظام آموزش عالی که یک نظام پویا می باشد مستلزم رشد موزون, متناسب و متعادل هر دو بعد کمی و کیفی به موازات یکدیگر است. این مطالعه با هدف تعیین شکاف کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صورت گرفت.مواد و روش: در این مطالعه مقطعی, 220 نفر از دانشجویان به صورت طبقه ای تصادفی در سال 1391 انتخاب شدند. داده ها از طریق پرسشنامه سروکوال جمع آوری گردید. پرسشنامه, شکاف کیفیت را در پنج بعد کیفیت خدمت شامل؛ ملموسات, اطمینان, تضمین, همدلی و پاسخگویی اندازه گیری کرد. داده ها با نرم افزار SPSS و به کارگیری آماره های توصیفی, آزمون های تی, زوجی, تی, مستقل و آنالیز واریانس یک طرفه تحلیل شد.یافته ها: بیشترین شکاف کیفیت در ابعاد تضمین (-1.72±0.91) و پاسخگویی (-1.72±1.02) و کمترین شکاف کیفیت مربوط به بعد ملموسات (-1.48±0.88) بود. در تمام ابعاد خدمات بین ادراکات و انتظارات تفاوت معنی داری وجود داشت (P<0.05). در مورد کیفیت کلی خدمات آموزشی ارائه شده, اکثریت دانشجویان(211نفر, %95.9) قائل به وجود شکاف منفی کیفیت بودند. بحث و نتیجه گیری: نظر به آنکه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در پیشرفت یک کشور نقش حیاتی و قابل توجهی دارند, بنابراین تقویت کیفیت آموزش عالی موجبات پیشرفت هرچه بیشتر کشور را فراهم خواهد ساخت. پیشنهاد می شود برای کاهش این شکاف ها, کارگاه های آموزش نحوه خدمت به دانشجویان و برقراری ارتباط با آنان و نیز دوره های آموزشی شیوه های نوین آموزشی برای مدرسین برگزار شود, و فرهنگ مشتری مداری و دانشجو محوری نهادینه شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاووسی، زهرا، رحیمی، حامد، قنبری، پروین، حیدری، لاله، و بهمئی، جمشید. (1393). بررسی شکاف کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز سال 1392. علوم پزشکی صدرا، 2(2)، 161-172. SID. https://sid.ir/paper/238855/fa

    Vancouver: کپی

    کاووسی زهرا، رحیمی حامد، قنبری پروین، حیدری لاله، بهمئی جمشید. بررسی شکاف کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز سال 1392. علوم پزشکی صدرا[Internet]. 1393؛2(2):161-172. Available from: https://sid.ir/paper/238855/fa

    IEEE: کپی

    زهرا کاووسی، حامد رحیمی، پروین قنبری، لاله حیدری، و جمشید بهمئی، “بررسی شکاف کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز سال 1392،” علوم پزشکی صدرا، vol. 2، no. 2، pp. 161–172، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238855/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button