مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

335
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

501
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چگونگی اثرگذاری سیستم های ارزیابی عملکردجامع برعملکردمدیران ازطریق تعدیل مدل های ذهنی (فرآیند یادگیری)

صفحات

 صفحه شروع 209 | صفحه پایان 239

چکیده

 یکی از راهکارهای کاهش هزینه های نمایندگی, برنامه ریزی مناسب جهت ایجاد اطلاعات تاثیرگذار بر تصمیم با طراحی سیستمهای ارزیابی عملکرد جامع منطبق با فرآیند یادگیری مدیران می باشد. یکی از عوامل بااهمیت در پردازش و طبقه-بندی اطلاعات دریافتی جهت کسب یادگیری شناختی, مدل های ذهنی می باشند که در دو بعد تایید و ساخت مدل های ذهنی طبقه بندی می شوند. تاییدمدل ذهنی مدیران منجر به پالایش, اصلاح و گسترش مدل های ذهنی موجود می شود و ساخت مدل ذهنی انعطاف پذیری, خلاقیت و نوآوری مدیران را درمقابله بااطلاعات جدید بهبود می دهد. هدف این پژوهش بررسی چگونگی اثرگذاری سیستم های ارزیابی عملکرد جامع بر عملکرد مدیران به واسطه تعدیل مدل های ذهنی در دو بعد تایید و ساخت مدل های ذهنی می باشد. پژوهش حاضر از نوع کاربردی و با رویکرد توصیفی-پیمایشی انجام شده است و داده های لازم با استفاده از نمونه آماری شامل 250 مدیر شاغل در شرکتهای تولیدی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادارتهران برای دوره زمانی 95-94 به روش معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند. نتایج حاکی از آن است که سیستم های ارزیابی عملکرد جامع بر تعدیل مدل های ذهنی در هردوبعد ساخت و تایید مدل ذهنی تاثیرمثبت و معنی داری دارند. البته این اثر در ساخت مدل های ذهنی بیشتر است. همچنین گسترش مدل های ذهنی در هر دو بعد ساخت و تایید, موجب بهبود عملکرد مدیران می شود. بنابراین ترغیب به یادگیری با قراردادهای انگیزشی مبتنی بر اطلاعات فراهم شده از سیستم ارزیابی عملکردجامع دربهبود عملکردمدیران و کاهش هزینه های نمایندگی موثر می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احدیان پورپروین، دنیا، رهنمای رودپشتی، فریدون، نیکومرام، هاشم، و رویایی، رمضانعلی. (1398). چگونگی اثرگذاری سیستم های ارزیابی عملکردجامع برعملکردمدیران ازطریق تعدیل مدل های ذهنی (فرآیند یادگیری). حسابداری ارزشی و رفتاری، 4(7 )، 209-239. SID. https://sid.ir/paper/395765/fa

    Vancouver: کپی

    احدیان پورپروین دنیا، رهنمای رودپشتی فریدون، نیکومرام هاشم، رویایی رمضانعلی. چگونگی اثرگذاری سیستم های ارزیابی عملکردجامع برعملکردمدیران ازطریق تعدیل مدل های ذهنی (فرآیند یادگیری). حسابداری ارزشی و رفتاری[Internet]. 1398؛4(7 ):209-239. Available from: https://sid.ir/paper/395765/fa

    IEEE: کپی

    دنیا احدیان پورپروین، فریدون رهنمای رودپشتی، هاشم نیکومرام، و رمضانعلی رویایی، “چگونگی اثرگذاری سیستم های ارزیابی عملکردجامع برعملکردمدیران ازطریق تعدیل مدل های ذهنی (فرآیند یادگیری)،” حسابداری ارزشی و رفتاری، vol. 4، no. 7 ، pp. 209–239، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/395765/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button