مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,496
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

619
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

گرایش به کالاهای داخلی و خارجی در جوانان یزدی و پیش بین های آن

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 موضوع مصرف کالاهای خارجی از دیدگاه های مختلف مورد توجه قرار گرفته و در پژوهش های مختلف به نقش عواملی چون: ملی گرایی, گرایش به سفر, ویژگی های شخصی و تمایل به کالاهای خارجی به دلیل کیفیت بالا اشاره شده است. براین اساس, در پژوهش حاضر, میزان تمایل به کالاهای داخلی و خارجی در گروه های مختلف سنی جوانان و عوامل پیش بینی کننده آن مورد بررسی قرار گرفته است.جامعه آماری پژوهش, تمامی جوانان 15 تا 29 ساله یزدی در سال 1392 بود. روش نمونه گیری, از نوع نمونه گیری خوشه ای بود و حجم نمونه با توجه به فرمول کوکران, 386 نفر در نظر گرفته شد.ابزارهای گردآوری اطلاعات, پرسشنامه نگرش به کالاهای خارجی بود که از پرسشنامهNijssen E.D., Douglas, S.P. and Bressers, P.(1999) اقتباس گردید. برای ترجیح کالا بین 12 کشور در 6 نوع کالا از آزمون (Sengiz, ekrem & Kirkbir, Fazel (2007 همراه با تغییرات استفاده شد. هر دو آزمون برای انطباق با جامعه ایرانی تغییر کردند و اعتباریابی مجدد شدند که ضرایب پایایی آنها مناسب بود. به منظور اعتبار یابی هردو آزمون با روش تحلیل عامل تاییدی, از نرم افزار لیزرل استفاده شد. شاخص های به دست آمده, اعتبار را تایید کرد.بر اساس نتایج به دست آمده, تفاوت گروه های سنی در گرایش به کالاها معنی دار نبود, ولی گرایش به نوع کالاها با توجه به کشور تولید کننده نشان داد که گرایش به کالاهای خارجی به استثنای مواد خوراکی, بیشتر از کالاهای داخلی بود. رابطه بین گرایش به سفرخارجی و مصرف کالاهای خارجی, مثبت و معنی دار بود. همچنین, ملی گرایی به صورت معکوس با گرایش به کالاهای خارجی رابطه داشت. نتایج نشان داد که همانند سایر کشورها, سفر های خارجی گرایش به کالاهای خارجی را افزایش می دهد و ملی گرایی بیشتر با کاهش گرایش به کالای خارجی ربط دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امیدیان، مرتضی. (1394). گرایش به کالاهای داخلی و خارجی در جوانان یزدی و پیش بین های آن. مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، 14(27 )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/395862/fa

    Vancouver: کپی

    امیدیان مرتضی. گرایش به کالاهای داخلی و خارجی در جوانان یزدی و پیش بین های آن. مطالعات راهبردی ورزش و جوانان[Internet]. 1394؛14(27 ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/395862/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی امیدیان، “گرایش به کالاهای داخلی و خارجی در جوانان یزدی و پیش بین های آن،” مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، vol. 14، no. 27 ، pp. 0–0، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/395862/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button