مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

255
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

439
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سخن سردبیر: مسئله رتبه بندی و سطح بندی دانشگاه ها و ضرورت تغییر رویکرد کلان آن به رویکردی خرد، تخصصی و کاربردی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 2

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 رتبه بندی و سطح بندی دانشگاه ها در سطوح ملی و بین المللی، یکی از مهم ترین مباحثی است که در سال های اخیر اذهان مدیران، برنامه ریزان و سیاست گذاران آموزشی و پژوهشی دانشگاه ها را به خود مشغول داشته و برنامه های آنها را تحت تاثیر قرار داده است. امروزه نه تنها مدیران بخش های دانشگاهی، بلکه کارفرمایان بخش های جامعه و صنعت که بدنبال جذب دانش آموختگان شایسته تر هستند، همواره رتبه دانشگاه ها را در نظام های رتبه بندی بین المللی رصد می کنند. از همین رو، داوطلبان و مشتاقان تحصیل نیز از رتبه دانشگاه ها به عنوان یکی از تعیین کننده ترین شاخص ها برای انتخاب دانشگاه مورد نظر خود یاد می کنند. بنابراین، امروزه این واقعیتی انکارناپذیر است که حضور یک دانشگاه در رتبه های برتر، اعتبار و جایگاه علمی آن دانشگاه را تعیین می کند و فرصت های بیشتری را برای نقش آفرینی، تاثیرگذاری و کسب موقعیت های بهتر در سطح ملی و بین المللی در اختیار آن قرار می دهد. لذا این انتظار دور از ذهن نیست که دانشگاه ها با اتخاذ تدابیری مناسب، برای کسب رتبه های عالی تر تلاش کنند. با وجود این، موشکافی در نتایج ارایه شده توسط نظام های رتبه بندی و سطح بندی موجود، این مسایل مهم را مطرح که «آیا به راستی دانشگاهی که رتبه نخست را در رتبه بندی ها و سطح بندی های کلان موجود کسب می کند، در تمامی رشته ها و زمینه های علمی و فناوری، برترین است»؟....

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نوروزی چاکلی، عبدالرضا. (1400). سخن سردبیر: مسئله رتبه بندی و سطح بندی دانشگاه ها و ضرورت تغییر رویکرد کلان آن به رویکردی خرد, تخصصی و کاربردی. پژوهش نامه علم سنجی، 7(1 (پیاپی 13) )، 1-2. SID. https://sid.ir/paper/396808/fa

    Vancouver: کپی

    نوروزی چاکلی عبدالرضا. سخن سردبیر: مسئله رتبه بندی و سطح بندی دانشگاه ها و ضرورت تغییر رویکرد کلان آن به رویکردی خرد, تخصصی و کاربردی. پژوهش نامه علم سنجی[Internet]. 1400؛7(1 (پیاپی 13) ):1-2. Available from: https://sid.ir/paper/396808/fa

    IEEE: کپی

    عبدالرضا نوروزی چاکلی، “سخن سردبیر: مسئله رتبه بندی و سطح بندی دانشگاه ها و ضرورت تغییر رویکرد کلان آن به رویکردی خرد, تخصصی و کاربردی،” پژوهش نامه علم سنجی، vol. 7، no. 1 (پیاپی 13) ، pp. 1–2، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/396808/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button