مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

785
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

842
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل دیمتل فازی اخلاق کسب وکار پایدار

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 زمینه اخلاق کسب و کار پایدار از جمله مسائل مهم سازمان ها محسوب می شود که عدم شناخت شاخص ها و التزام به رعایت آنها می تواند پیامدهای منفی جامعه ستیز گوناگونی در پی داشته باشد. هدف پژوهش حاضر, شناسایی شاخص های اخلاق کسب و کار پایدار و تعیین درجه اهمیت آنها با استفاده از فن تاپسیس فازی, شبکه روابط علت و معلولی و میزان اثرگذاری و اثرپذیری هر یک از این شاخص ها را در هم با استفاده از رویکرد دیمتل فازی است. روش این پژوهش از نظر هدف, کاربردی است و از نظر نحوه گردآوری داده ها, توصیفی است. جامعه پژوهش, خبرگان و اساتید دانشگاه آشنا و صاحب نظر در ارتباط با موضوع مورد مطالعه بودند که 5 نفر از انها از طریق نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. لبزار پژوهش پرسشنامه بود. پس از شناسایی شاخص های اخلاق کسب و کار از دل پیشینه و نظر خبرگان پژوهش, برای انجام اولویت بندی آنها از فن تاپسیس فازی و برای تعیین وضعیت روابط علی میان این شاخص ها از فن دیمتل فازی استفاده شد. یافته ها از میان 8 شاخص اخلاق کسب و کار پایدار (مسئولیت پذیری اجتماعی, ارزش های اجتماعی, پالایش و تطهیر درونی, شایستگی فرهنگی, ایده آل های اخلاقی, ایده آل های معنوی, شایستگی اجتماعی و یکپارچگی اخلاقی) 4 مورد نخست, به ترتیب اولویت, مهم ترین آنها شناسایی شدند. همچنین, معلوم شد که اثرپذیرترین شاخص در میان دیگر شاخص های اخلاق کسب و کار پایدار, شایستگی فرهنگی و نقطه مقابل آن, به ترتیب ارزش های اجتماعی و شایستگی های اجتماعی هستند. نتیجه گیری نتایج تحقیق نشان داد که متغیرهای ارزش های اجتماعی و شایستگی های اجتماعی بر دیگر شاخص ها اثرگذار هستند بنابراین بایسته است هر گونه تلاش مدیریتی برای ارتقاء اخلاق کسب و کار پایدار با سرمایه گذاری بیشتر برای ارتقاء کیفی ارزش ها و شایستگی های اجتماعی و در پس آن پالایش و تطهیر درونی فعالان عرصه کسب و کار همراه باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شول، عباس، هادوی نژاد، مصطفی، و پورسیاح، علی. (1396). طراحی مدل دیمتل فازی اخلاق کسب وکار پایدار. اخلاق در علوم و فناوری، 12(4 )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/397253/fa

    Vancouver: کپی

    شول عباس، هادوی نژاد مصطفی، پورسیاح علی. طراحی مدل دیمتل فازی اخلاق کسب وکار پایدار. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1396؛12(4 ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/397253/fa

    IEEE: کپی

    عباس شول، مصطفی هادوی نژاد، و علی پورسیاح، “طراحی مدل دیمتل فازی اخلاق کسب وکار پایدار،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 12، no. 4 ، pp. 0–0، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/397253/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button