مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

410
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

776
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و رتبه بندی کارکردهای اساسی خدمات رفاهی به کارکنان با استفاده از متدولوژی مهندسی ارزش (مطالعه موردی: یک سازمان تحقیقاتی نظامی)

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 121

چکیده

 یکی از اصلی ترین مسایل پیش روی مدیران در سازمانها بحران انگیزش است. یکی از متغیرهایی که می تواند بر انگیزش کارکنان تاثیر بسزایی داشته باشد خدمات رفاهی است. این پژوهش به شناسایی کارکردهای اجزای خدمات و تعیین ارتباط بین آنها در یک سازمان تحقیقاتی دفاعی با استفاده از متدولوژی مهندسی ارزش می پردازد. اجزای خدمات شامل شش بعد وام, سیاحتی و زیارتی, مصرف, مسکن, بیمه درمانی و بیمه بازنشستگی درنظر گرفته, و سپس کارکرد هر کدام از آنها با توجه به متدولوژی مهندسی ارزش مشخص شد. برای یافتن اثربخشترین کارکردها, پرسشنامه ای بر مبنای کارکرد تهیه شد که پس از تایید روایی در بررسی پایایی, ضریب آلفای کرونباخ 932/0 به دست آمد. کارکردهای تاثیرگذار در عرضه خدمات مطلوب به کارکنان در ابعاد مختلف بررسی و نتایج بیانگر این است که کارکرد آسان کردن وضعیت زندگی در بعد وام, آرامش روحی کارکنان در بعد سیاحتی و زیارتی, تامین نیازهای ضروری کارکنان در بعد مصرف, رسیدن به رفاه نسبی در بعد مسکن, آسوده شدن خیال کارکنان از مسیله درمان در بعد بیمه درمانی و اطمینان یافتن از آینده در بعد بیمه بازنشستگی از بیشترین امتیاز با توجه به نظر مدیران و کارکنان برخوردار است که نشاندهنده کارکرد تاثیرگذار در عرضه خدمات به کارکنان است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زارعی، مصطفی، و طهماسبی، عباس. (1399). شناسایی و رتبه بندی کارکردهای اساسی خدمات رفاهی به کارکنان با استفاده از متدولوژی مهندسی ارزش (مطالعه موردی: یک سازمان تحقیقاتی نظامی). مدیریت و پژوهش های دفاعی، 19(87 )، 103-121. SID. https://sid.ir/paper/397573/fa

    Vancouver: کپی

    زارعی مصطفی، طهماسبی عباس. شناسایی و رتبه بندی کارکردهای اساسی خدمات رفاهی به کارکنان با استفاده از متدولوژی مهندسی ارزش (مطالعه موردی: یک سازمان تحقیقاتی نظامی). مدیریت و پژوهش های دفاعی[Internet]. 1399؛19(87 ):103-121. Available from: https://sid.ir/paper/397573/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی زارعی، و عباس طهماسبی، “شناسایی و رتبه بندی کارکردهای اساسی خدمات رفاهی به کارکنان با استفاده از متدولوژی مهندسی ارزش (مطالعه موردی: یک سازمان تحقیقاتی نظامی)،” مدیریت و پژوهش های دفاعی، vol. 19، no. 87 ، pp. 103–121، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/397573/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button