مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

465
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

622
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر عوامل موثر بر رفتار خریداران در مراکز خرید بهینه ایران باتوجه به اصول مدیریت شهری

صفحات

 صفحه شروع 213 | صفحه پایان 228

چکیده

 اهمیت خرده فروشی در فرآیند بازاریابی امروزه با توسعه مراکز خرید کمرنگ تر شده است, رشد مراکز خرید در کلان شهرهای ایران در چند سال اخیر رو به افزایش بوده است و دیگر توان رقابت برای خرده فروشان وجود ندارد, لذا بررسی رفتار مصرف کنندگان در مراکز خرید خود یک استراتژی رقابتی برای صاحبان این صنایع به منظور رقابت با خرده فروشان و دیگر مراکز خرید می باشد. جامعه آماری در پژوهش حاضر شامل مراکز خرید شهرهای تهران, اصفهان, البرز و مازندران می باشد که نحوه انتخاب مراکز خرید بر اساس مطالعات هوش مصنوعی از طریق الگوریتم ژنتیک صورت گرفته است, معیار های انتخاب مراکز بهینه با توجه به اصول مدیریت شهری می باشد, با استفاده از مدل مفهومی از طریق معادلات ساختاری حداقل مربعات جزیی از طریق نرم افزار Smart PLS مورد آزمون جامعه آماری 384 نفر قرار گرفت که نتایج نشان داد متغییر های زیبایی گرایی, گریز, ایفای نقش, راحتی, هویت برند, مسیولیت اجتماعی و مصونیت بر روی رفتار مصرف کنندگان در مراکز خرید موثرند, نتایج تحقیق حاضر توانسته یک مدل بومی با توجه به ساختارهای مراکز خرید در ایران را ارایه نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صمدی، محمود، نورایی، محمود، مظفری، محمدمهدی، و حاجی کریمی، بابک. (1399). تاثیر عوامل موثر بر رفتار خریداران در مراکز خرید بهینه ایران باتوجه به اصول مدیریت شهری. تحقیقات کاربردی علوم جغرافیایی (علوم جغرافیایی)، 20(59 )، 213-228. SID. https://sid.ir/paper/399585/fa

    Vancouver: کپی

    صمدی محمود، نورایی محمود، مظفری محمدمهدی، حاجی کریمی بابک. تاثیر عوامل موثر بر رفتار خریداران در مراکز خرید بهینه ایران باتوجه به اصول مدیریت شهری. تحقیقات کاربردی علوم جغرافیایی (علوم جغرافیایی)[Internet]. 1399؛20(59 ):213-228. Available from: https://sid.ir/paper/399585/fa

    IEEE: کپی

    محمود صمدی، محمود نورایی، محمدمهدی مظفری، و بابک حاجی کریمی، “تاثیر عوامل موثر بر رفتار خریداران در مراکز خرید بهینه ایران باتوجه به اصول مدیریت شهری،” تحقیقات کاربردی علوم جغرافیایی (علوم جغرافیایی)، vol. 20، no. 59 ، pp. 213–228، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/399585/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button