مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

243
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

153
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مصرف کالاهای معنوی، راهی برای افزایش سرمایه ی فرهنگی: نگاهی دیگر به معنویت های جدید در ایران

صفحات

 صفحه شروع 269 | صفحه پایان 303

چکیده

 بحث از معنویت های جدید و رواج آن ها در جامعه ی ایران چند سالی است که تا حدی توجه ها را به خود جلب کرده است. در این مقاله, با رویکردی توصیفی-تحلیلی به مطالعه ی موقعیت فرهنگی, اجتماعی, طبقاتی و سبک زندگی اعضای دو جمع مروج معنویت های جدید در تهران پرداخته ایم؛ یکی با رویکرد عرفانی و دیگری نوعی روان شناسی. براساس یافته های این پژوهش, به نظر می رسد بتوان معنویت های جدید را به مثابه ی نوعی مصرف فرهنگی و در ارتباط با دیگر انتخاب های افراد در سبک زندگی شان مورد مطالعه قرار داد. از این منظر, گرایش به این معنویت ها, لااقل در یک دوره ی زمانی مشخص و در میان طبقه ی متوسط تهرانی, راهی متمایز برای افزایش سرمایه ی فرهنگی و ابزاری برای کسب مشروعیت بیشتر تلقی می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باستانی، سوسن، شریعتی، سارا، و خسروی، بهناز. (1397). مصرف کالاهای معنوی, راهی برای افزایش سرمایه ی فرهنگی: نگاهی دیگر به معنویت های جدید در ایران. علوم اجتماعی (دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد)، 15(2 (پیاپی 32) )، 269-303. SID. https://sid.ir/paper/399888/fa

    Vancouver: کپی

    باستانی سوسن، شریعتی سارا، خسروی بهناز. مصرف کالاهای معنوی, راهی برای افزایش سرمایه ی فرهنگی: نگاهی دیگر به معنویت های جدید در ایران. علوم اجتماعی (دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد)[Internet]. 1397؛15(2 (پیاپی 32) ):269-303. Available from: https://sid.ir/paper/399888/fa

    IEEE: کپی

    سوسن باستانی، سارا شریعتی، و بهناز خسروی، “مصرف کالاهای معنوی, راهی برای افزایش سرمایه ی فرهنگی: نگاهی دیگر به معنویت های جدید در ایران،” علوم اجتماعی (دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد)، vol. 15، no. 2 (پیاپی 32) ، pp. 269–303، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/399888/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button