مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

669
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

582
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه ی بین سرمایه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خانواده با یادگیری زبان فارسی به وسیله ی کودکان آذری زبان

صفحات

 صفحه شروع 245 | صفحه پایان 257

چکیده

 سرمایه های اقتصادی, اجتماعی و فرهنگی خانواده به عنوان مهم ترین عامل در جهت رشد سرمایه انسانی کودکان نقش ایفا می کنند و بی شک این سرمایه ها در یادگیری زبان دوم توسط فرزندان خانواده نیز تاثیر عمیقی خواهند داشت. هدف این پژوهش بررسی رابطه ی بین سرمایه ی اجتماعی, اقتصادی و فرهنگی خانواده با یادگیری زبان فارسی به وسیله ی کودکان آذری زبان است. برای دست یابی به این هدف ابتدا اصولی با عنوان ساختارهای مختلف زبانی و سرمایه ها به صورت جامع و شامل معرفی شده اند. اصولی که مبانی نظری پژوهش به شمار می روند. پژوهش حاضر به لحاظ هدف از نوع کاربردی و به لحاظ روش از نوع توصیفی-پیمایشی است. جامعه ی آماری, والدین کودکان پیش دبستانی آذری زبان برخی از مناطق گوناگون شهر تبریز می باشد و نمونه ی آماری تحقیق با استفاده از جدول کرجسی و مورگان (1970) 155 نفر برآورد شد. روش نمونه گیری تصادفی ساده و ابزار جمع آوری داده ها پرسش نامه می باشد. نتایج پژوهش نشان داد که بین سرمایه ی اقتصادی, اجتماعی و فرهنگی خانواده و یادگیری زبان فارسی توسط کودکان پیش دبستانی آذری زبان رابطه ی مثبت و معنی داری وجود دارد. بدین ترتیب, به هر میزان که یادگیری زبان دوم در دوره پیش دبستانی به وسیله سرمایه های اجتماعی, اقتصادی و فرهنگی تقویت شود, کودکان در طول تحصیل عملکرد بهتری خواهند داشت. به بیان دیگر, بهترین راهکار برای بهبود عملکرد کودکان دوزبانه, افزایش سرمایه های مورد بررسی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نژادمحمد، وحید، نجاری، مهدی، و سلیمانزاده، مهسا. (1398). بررسی رابطه ی بین سرمایه اجتماعی, اقتصادی و فرهنگی خانواده با یادگیری زبان فارسی به وسیله ی کودکان آذری زبان. پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، 8(1 (پیاپی 17) )، 245-257. SID. https://sid.ir/paper/372579/fa

    Vancouver: کپی

    نژادمحمد وحید، نجاری مهدی، سلیمانزاده مهسا. بررسی رابطه ی بین سرمایه اجتماعی, اقتصادی و فرهنگی خانواده با یادگیری زبان فارسی به وسیله ی کودکان آذری زبان. پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان[Internet]. 1398؛8(1 (پیاپی 17) ):245-257. Available from: https://sid.ir/paper/372579/fa

    IEEE: کپی

    وحید نژادمحمد، مهدی نجاری، و مهسا سلیمانزاده، “بررسی رابطه ی بین سرمایه اجتماعی, اقتصادی و فرهنگی خانواده با یادگیری زبان فارسی به وسیله ی کودکان آذری زبان،” پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، vol. 8، no. 1 (پیاپی 17) ، pp. 245–257، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/372579/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا