مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

381
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

587
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و وزن دهی عوامل و ملاک های اعتبارسنجی برنامه های درسی رشته های مهندسی برق و کامپیوتر از دیدگاه اعضای هیئت علمی

صفحات

 صفحه شروع 159 | صفحه پایان 198

چکیده

 هدف اصلی از اجرای این پژوهش, شناسایی و تعیین وزن عوامل و ملاک های اعتبارسنجی برنامه های درسی رشته های مهندسی برق و کامپیوتر از دیدگاه اعضای هیئت علمی بود. از این رو از روش پژوهش آمیخته استفاده شد. برای شناسایی عوامل و ملاک ها از دو پرسشنامه محقق ساخته دلفی (کیفی) و برای تعیین وزن آنها از پرسشنامه محقق ساخته دارای 92 گویه (کمی) بهره گرفته شد. ضریب روایی محتوای آن 87/0 و آلفای کرونباخ آن, 89/0 محاسبه شد. جامعه آماری پژوهش, همه اعضای هیئت علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران در سال تحصیلی 1397-1396 بود. حجم نمونه آماری در بخش کیفی 30 نفر و در بخش کمی 80 نفر تعیین شد. به منظور شناسایی و تعیین وزن عوامل و ملاک های اعتبارسنجی برنامه های یاد شده از روش های آماری توصیفی محدوده میان چارکی, میانگین, انحراف معیار و میانگین وزن دار استفاده شد. از دیدگاه اعضای هیئت علمی, 8 عامل و 26 ملاک بومی, تعیین شد. عوامل «روش های یاددهی-یادگیری» و «محتوای برنامه درسی» و ملاک های «تناسب روش های یاددهی-یادگیری با ابعاد دیگر برنامه درسی» و «تناسب هدف های برنامه درسی, با نیازها و امکانات دانشگاه, دانشجو, جامعه و صنعت» دارای بیشترین وزن تأثیر بر اعتبار برنامه های درسی رشته های مهندسی برق و کامپیوتر تعیین شدند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امراله، امید، خدایی، ابراهیم، حکیم زاده، رضوان، و نیلی احمدآبادی، مجید. (1398). شناسایی و وزن دهی عوامل و ملاک های اعتبارسنجی برنامه های درسی رشته های مهندسی برق و کامپیوتر از دیدگاه اعضای هیئت علمی. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، 9(25 )، 159-198. SID. https://sid.ir/paper/400439/fa

    Vancouver: کپی

    امراله امید، خدایی ابراهیم، حکیم زاده رضوان، نیلی احمدآبادی مجید. شناسایی و وزن دهی عوامل و ملاک های اعتبارسنجی برنامه های درسی رشته های مهندسی برق و کامپیوتر از دیدگاه اعضای هیئت علمی. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی[Internet]. 1398؛9(25 ):159-198. Available from: https://sid.ir/paper/400439/fa

    IEEE: کپی

    امید امراله، ابراهیم خدایی، رضوان حکیم زاده، و مجید نیلی احمدآبادی، “شناسایی و وزن دهی عوامل و ملاک های اعتبارسنجی برنامه های درسی رشته های مهندسی برق و کامپیوتر از دیدگاه اعضای هیئت علمی،” مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، vol. 9، no. 25 ، pp. 159–198، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/400439/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button