Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

265
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

449
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی الگوی کیفیت خدمات در باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران (مطالعه موردی: باشگاه ذوب آهن و سپاهان)

صفحات

 صفحه شروع 479 | صفحه پایان 499

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی ابعادکیفیت خدمات درباشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران و ارایه الگوی مناسب بود. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی و به شکل میدانی اجرا شد. جامعه آماری از تماشاگران تعداد360 نفر به عنوان نمونه و به روش تصادفی-غیر احتمالی انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه خدمات؛ کرونین و تیلور (1994), پاراسورامان و همکاران (1998), یوشیدا و جیمز (2011), پرسشنامه سرگرمی راست و همکاران (2004), پرسشنامه هویت تیمی ساتون و همکاران (1997)و پرسشنامه راحتی کاهل و مادریگال (2003)استفاده گردید. به منظور تجزیه و تحلیل ویژگی های جمعیت شناختی از آمار توصیفی و برای تحلیل داده ها از مدل معادلات ساختاری از طریق نرم افزار آموس و از آزمون کلموگروف-اسمیرنوف, ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره نیز در بخش آمار استنباطی استفاده شد. نتایج نشان داد که بین جوبازی و کیفیت زیبایی؛ تجربه جمعیت و کیفیت زیبایی؛ عملکردبازیکنان تیم و کیفیت فنی؛ ویژگیهای بازیکنان تیم حریف و کیفیت فنی؛ کارکنان خدمت رسان و کیفیت عملکردی؛ دسترسی به تسهیلات و کیفیت عملکردی؛ جایگاه تماشاگران و کیفیت عملکردی؛ کیفیت زیبایی شناختی و بعدتفریح وسرگرمی؛ کیفیت فنی و هویت تیمی و در نهایت میان کیفیت عملکردی و راحتی تماشاگران رابطه معناداری وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    معماریان، سارا، نادری نسب، مهدی، و همتی نژاد، مهرعلی. (1399). طراحی الگوی کیفیت خدمات در باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران (مطالعه موردی: باشگاه ذوب آهن و سپاهان). مدیریت ورزشی (حرکت)، 12(2 )، 479-499. SID. https://sid.ir/paper/400851/fa

    Vancouver: کپی

    معماریان سارا، نادری نسب مهدی، همتی نژاد مهرعلی. طراحی الگوی کیفیت خدمات در باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران (مطالعه موردی: باشگاه ذوب آهن و سپاهان). مدیریت ورزشی (حرکت)[Internet]. 1399؛12(2 ):479-499. Available from: https://sid.ir/paper/400851/fa

    IEEE: کپی

    سارا معماریان، مهدی نادری نسب، و مهرعلی همتی نژاد، “طراحی الگوی کیفیت خدمات در باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران (مطالعه موردی: باشگاه ذوب آهن و سپاهان)،” مدیریت ورزشی (حرکت)، vol. 12، no. 2 ، pp. 479–499، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/400851/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا