مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

412
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

581
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل محتوای کمی روند پژوهش های مرتبط با برند در صنعت ورزش ایران

صفحات

 صفحه شروع 22 | صفحه پایان 52

چکیده

 برای انجام این پژوهش نسخه الکترونیکی موجود در 15 نشریه علمی پژوهشی ورزشی طی سال های (1387) تا (1397) جمع آوری گردید و تعداد 115 مقاله مورد بررسی قرار گرفت. روش به کار رفته در پژوهش, روش تحلیل محتوا بود. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از آمار توصیفی (جداول و نمودارها) و توسط نرم افزار Excel استفاده شد. نتایج نشان داد؛ ارزش ویژه برند و زیر مجموعه های مرتبط به آن از جمله وفاداری و تداعیات برند, روی هم رفته 87/40 درصد از مقالات را به خود اختصاص داده است. از سویی هویت و یکی از زیر مجموعه های اصلی آن یعنی شخصیت برند با 17 درصد از دیگر پژوهش های پر طرفدار مرتبط با برند محسوب می شود. همچنین برند شخصی یا توجه به نوپا بودنش نسبت به دیگر حوزه های برند با 9 درصد از چاپ مقالات وضعیت نسبتا خوبی دارد. در نهایت روش غالب در پژوهش های حوزه برند در ورزش, روش کمی با سهم تقریبی 78 درصد می باشد. تعداد 115 مقاله در طی 10 سال, کمیت قابل قبولی را نشان نمی دهد, افزایش تعداد نشریات تخصصی در این زمینه و همین طور افزایش تعداد مقالات چاپی و پذیرشی در نشریات معتبر علمی پژوهشی به علت اهمیت و حساسیت این موضوع در صنعت ورزش, امری است که باید در دستور کار قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عظیم زاده، سیدمرتضی، حیدری، رضا، دارابی، مسعود، و شجیع، کیانوش. (1399). تحلیل محتوای کمی روند پژوهش های مرتبط با برند در صنعت ورزش ایران. مطالعات بازاریابی ورزشی، 1(4 )، 22-52. SID. https://sid.ir/paper/400987/fa

    Vancouver: کپی

    عظیم زاده سیدمرتضی، حیدری رضا، دارابی مسعود، شجیع کیانوش. تحلیل محتوای کمی روند پژوهش های مرتبط با برند در صنعت ورزش ایران. مطالعات بازاریابی ورزشی[Internet]. 1399؛1(4 ):22-52. Available from: https://sid.ir/paper/400987/fa

    IEEE: کپی

    سیدمرتضی عظیم زاده، رضا حیدری، مسعود دارابی، و کیانوش شجیع، “تحلیل محتوای کمی روند پژوهش های مرتبط با برند در صنعت ورزش ایران،” مطالعات بازاریابی ورزشی، vol. 1، no. 4 ، pp. 22–52، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/400987/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button