مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

251
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

479
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر استفاده از سازه آموزشی ابداعی دست بر یادگیری آناتومی آن ناحیه: گزارش کوتاه

صفحات

 صفحه شروع 72 | صفحه پایان 77

چکیده

 زمینه و هدف: درک ساختارهای ناحیه دست برای تشخیص بیماری ها و صدمات آن ضروری است. روش های مختلفی برای آموزش آناتومی این ناحیه وجود دارد. در این مقاله ابزار آموزشی جدیدی را معرفی و تاثیر استفاده از آن را بررسی می کنیم. روش بررسی: ابتدا ابزار آموزشی ساخته شد. 280 دانشجوی شرکت کننده در پژوهش به دو گروه شاهد (الف) و تجربی (ب) تقسیم شدند. هر دو گروه در یک پیش آزمون شرکت کردند. پس از تدریس تیوری مبحث دست برای هر دو گروه, گروه شاهد با روش سنتی و گروه تجربی با استفاده از ابزار آموزشی پیشنهادی, آموزش عملی دریافت نمودند و هر دو گروه در یک پس آزمون شرکت نمودند و نمرات پیش و پس آزمون گروه ها مقایسه شد. یافته ها: نمرات پیش آزمون گروه الف و ب به ترتیب 197/48± 1/3 و 481/49± 1/3 و نمرات پس آزمون گروه الف و ب به ترتیب 504/97± 1/6 و 303/1± 54/10 بود. نتیجه گیری: ابزار آموزشی پیشنهادی در زمینه آموزش آناتومی دست موثر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    قاسمی حمیدآبادی، هاتف، نظم بجنوردی، مریم، رضایی، نوراله، حاجی حسینی، مجتبی، و دلبری، علی. (1400). بررسی تاثیر استفاده از سازه آموزشی ابداعی دست بر یادگیری آناتومی آن ناحیه: گزارش کوتاه. مجله دانشکده پزشکی، 79(1 )، 72-77. SID. https://sid.ir/paper/401293/fa

    Vancouver: کپی

    قاسمی حمیدآبادی هاتف، نظم بجنوردی مریم، رضایی نوراله، حاجی حسینی مجتبی، دلبری علی. بررسی تاثیر استفاده از سازه آموزشی ابداعی دست بر یادگیری آناتومی آن ناحیه: گزارش کوتاه. مجله دانشکده پزشکی[Internet]. 1400؛79(1 ):72-77. Available from: https://sid.ir/paper/401293/fa

    IEEE: کپی

    هاتف قاسمی حمیدآبادی، مریم نظم بجنوردی، نوراله رضایی، مجتبی حاجی حسینی، و علی دلبری، “بررسی تاثیر استفاده از سازه آموزشی ابداعی دست بر یادگیری آناتومی آن ناحیه: گزارش کوتاه،” مجله دانشکده پزشکی، vol. 79، no. 1 ، pp. 72–77، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/401293/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button