مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

881
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

607
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی هوشمندی رقابتی از منظر کار آفرینان (برمبنای مدل سازی معادلات ساختاری)

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 75

چکیده

 امروزه کارآفرینان با توجه به خصوصیات ممتاز و برجسته خود, قادرند منابع لازم را برای ایجاد رقابت, رشد و توسعه در کسب و کار فراهم آورند و از طریق تجزیه و تحلیل رقابتی, محصولات و خدمات با کیفیت عرضه کنند. این مطالعه به بررسی تاثیر نگرش کارآفرینی و بازارگرایی بر ویژگی های جستجوگرانه هوشمندی رقابتی می پردازد و این که چگونه تلاش های جستجوگرانه رقابتی کارآفرینان, منجر به ارائه مزیت رقابتی برای آن ها می شود. این پژوهش با استفاده از پرسشنامه که جامعه مورد مطاله آن در برگیرنده 412 نفر از کارآفرینان «چهارمین جشنواره ملی کارآفرینان برتر» است انجام شده و تحلیل داده ها با بهره گرفتن از نرم افزار لیزرل انجام گرفته است. نتایج آزمون فرضیه ها, نشان دهنده تاثیر مثبت و معنادار, میان متغیرهای مدل مکنون می باشد. طبق این مطالعه کارآفرینان با سطح بالای نگرش کارآفرینی و بازارگرایی, حوزه وسیع تری از هوشمندی رقابتی را با فراوانی بیشتری مورد کنکاش قرار می دهند. از سوی دیگر با به کارگیری هوشمندی رقابتی کارآفرینان به مزایای رقابتی ای دست پیدا می کنند که دیگر رقبا از آن برخوردار نیستند و به درک بهتری از نقاط ضعف و قوت خود و رقبایشان دست می یابند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    غفاری آشتیانی، پیمان، چوبندیان، رضوان، و زرگران، محمد. (1393). بررسی هوشمندی رقابتی از منظر کار آفرینان (برمبنای مدل سازی معادلات ساختاری). مدیریت بازاریابی، 9(22)، 59-75. SID. https://sid.ir/paper/401359/fa

    Vancouver: کپی

    غفاری آشتیانی پیمان، چوبندیان رضوان، زرگران محمد. بررسی هوشمندی رقابتی از منظر کار آفرینان (برمبنای مدل سازی معادلات ساختاری). مدیریت بازاریابی[Internet]. 1393؛9(22):59-75. Available from: https://sid.ir/paper/401359/fa

    IEEE: کپی

    پیمان غفاری آشتیانی، رضوان چوبندیان، و محمد زرگران، “بررسی هوشمندی رقابتی از منظر کار آفرینان (برمبنای مدل سازی معادلات ساختاری)،” مدیریت بازاریابی، vol. 9، no. 22، pp. 59–75، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/401359/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button