مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

267
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

556
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه الگوی یادگیری فناورانه در صنایع دریایی حوزه دفاع

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 113

چکیده

یادگیری فناورانه به عنوان یکی از محورهای اصلی توانمندسازی فناورانه در بخش ها و صنایع کشورهای مختلف مانند حوزه دفاع به شمار می رود. در این امتداد, صنایع دریایی از مهم ترین بخش های دفاعی به حساب می آیند که تقویت و تجهیز آنها به ارتقای سطح اقتدار دفاعی کشور منجر می شود. مقاله حاضر درصدد مطالعه تطبیقی مسیر پیشرفت صنایع کشتی سازی کشورهای ژاپن, کره جنوبی و چین, به عنوان کشورهای پیشرو و کشورهای ترکیه و برزیل, به عنوان کشورهای درحال توسعه و مقایسه یافته ها با صنعت موردمطالعه در داخل کشور و درنهایت, ارایه مدل یادگیری فناورانه در صنایع دریایی حوزه دفاع است. رویکرد پژوهش حاضر, کیفی است و از روش مطالعه موردی به عنوان راهبرد پژوهش استفاده شده است. داده ها ازطریق 13 مصاحبه عمیق و نیمه ساختاریافته با متخصصان صنایع دریایی حوزه دفاع جمع آوری شدند. یافته های پژوهش نشان می دهد صنایع دریایی حوزه دفاع کشور از توانمندی لازم به منظور طراحی و ساخت تجهیزات موردنیاز به صورت کاملا بومی برخوردارند, اما ارتقای سطح قابلیت های یادگیری فناورانه به منظور ایجاد تغییرات عمده در ماهیت محصول و یا فرایند آن و ورود به مرحله نوآوری رادیکال ضروری است. ازطرف دیگر, باتوجه به شرایط حاکم بر کشور و صنایع دفاعی, یادگیری غالب بیشتر به صورت غیررسمی است و درصورت ایجاد زیرساخت یادگیری رسمی, صنایع دریایی قابلیت حرکت جدی تر در مرزهای دانش را دارا خواهد بود. درمجموع با وجود پیشرفت های چشمگیر سال های اخیر, برخورداری از برنامه منسجم, مدون و به روز درراستای توسعه روزافزون صنایع دریایی در حوزه دفاع ضرورت دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ملکی کرم آباد، محمدمهدی، آقاجانی، حسنعلی، منطقی، منوچهر، و عبدی، بهنام. (1399). ارائه الگوی یادگیری فناورانه در صنایع دریایی حوزه دفاع. سیاست دفاعی، 28(110 )، 83-113. SID. https://sid.ir/paper/401614/fa

    Vancouver: کپی

    ملکی کرم آباد محمدمهدی، آقاجانی حسنعلی، منطقی منوچهر، عبدی بهنام. ارائه الگوی یادگیری فناورانه در صنایع دریایی حوزه دفاع. سیاست دفاعی[Internet]. 1399؛28(110 ):83-113. Available from: https://sid.ir/paper/401614/fa

    IEEE: کپی

    محمدمهدی ملکی کرم آباد، حسنعلی آقاجانی، منوچهر منطقی، و بهنام عبدی، “ارائه الگوی یادگیری فناورانه در صنایع دریایی حوزه دفاع،” سیاست دفاعی، vol. 28، no. 110 ، pp. 83–113، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/401614/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button