مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

384
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

554
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش تربیتی آموزش محتوای فقه حقوق خانواده بر تفکر تاملی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 83

چکیده

 هدف اصلی این تحقیق, بررسی نقش تربیتی آموزش محتوای فقه حقوق خانواده بر تفکر تاملی دانشجویان دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان بوده است. پژوهش حاضر, تحقیقی شبه آزمایشی است که جهت دسترسی به اهداف, از طرح پیش آزمون پس آزمون باگروه گواه استفاده شد. جامعه آماری, شامل کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان در نیمسال دوم 98 97 بود. نمونه انتخاب شده به پرسشنامه تفکر تاملی کمبر[1] و همکاران پاسخ دادند. با درنظرگرفتن نمره بین 65 52 درآزمون, تعداد 120 نفر شرایط ورود به تحقیق را پیدا کردند. با استفاده از روش انتخاب به شیوه تصادفی ساده؛ 40 نفر انتخاب شدند که به دو گروه 20 نفری (آزمایش و گواه) تقسیم شدند و گروه آزمایش, 14جلسه تحت آموزش محتوای درس فقه حقوق خانواده قرار گرفتند. پس از اتمام آموزش, مجددا آزمون گرفته شد. تجزیه وتحلیل داده ها در سطح توصیفی و استنباطی انجام گرفته است. بین نتایج پیش آزمون و پس آزمون به لحاظ میانگین نمرات خرده مقیاس های تفکر تاملی و درنهایت تفکر تاملی؛ تفاوت معنی داری وجود داشت. شیوه مناسب تدریس و محتوای مناسب, از عوامل مهم تاثیرگذار بر رشد مهارت تفکر تاملی است. ارایه محتوای درس فقه حقوق خانواده تاثیر معنی داری بر افزایش مهارت های تفکر تاملی (مولفه های فهمیدن و تفکر انتقادی) دانشجویان دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کهنوجی، مرضیه، و قدیری، غالب. (1399). نقش تربیتی آموزش محتوای فقه حقوق خانواده بر تفکر تاملی دانشجویان. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، 28 (دوره جدید)(49 )، 63-83. SID. https://sid.ir/paper/401886/fa

    Vancouver: کپی

    کهنوجی مرضیه، قدیری غالب. نقش تربیتی آموزش محتوای فقه حقوق خانواده بر تفکر تاملی دانشجویان. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی[Internet]. 1399؛28 (دوره جدید)(49 ):63-83. Available from: https://sid.ir/paper/401886/fa

    IEEE: کپی

    مرضیه کهنوجی، و غالب قدیری، “نقش تربیتی آموزش محتوای فقه حقوق خانواده بر تفکر تاملی دانشجویان،” پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، vol. 28 (دوره جدید)، no. 49 ، pp. 63–83، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/401886/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button