مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

257
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

492
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل اعتمادسازی در شبکة تأمین خدمات بشردوستانه (مطالعه موردی: آتش سوزی ساختمان پلاسکو، انفجار شهران، آب گرفتگی مترو تهران)

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 82

چکیده

 هدف از این پژوهش با توجه به اهمیت مسئله ایجاد اعتماد در زنجیرة تأمین خدمات بشردوستانه و نیز فقر نظری در حوزة اعتمادسازی, ارائه مدلی از فرایند اعتمادسازی در شبکة امداد کشور است. برای انجام این مطالعه, سه حادثة بزرگ اخیر استان تهران مورد مطالعه انتخاب شده است و با توجه به کمبود تحقیقات کیفی در حوزة اعتمادسازی, با استفاده از روش نظریة داده بنیاد نسخه 2015 کوربین و استراوس, مدل فرایند اعتمادسازی در شبکة امداد براساس مصاحبه با 8 نفر از خبرگان حاضر در شبکة امداد, طراحی شده است. با توجه به اهمیت ایجاد اعتماد میان اعضای حاضر در شبکة امدادرسانی و فقدان مدلی جامع در این حیطه, پژوهش حاضر به طراحی مدل ساخت اعتماد و بررسی نقش حساس اعتماد در فرایند امدادرسانی موفق و بازتاب آن می پردازد. یافته های پژوهش در 3 فاز شرایط, اقدامات و پیامدها طبقه بندی شده اند. ساختارهای ضعیف جامعه و سیستم مدیریت جامعه مانع بزرگ ایجاد اعتماد است و کافی نبودن بودجه, نامشخص بودن متولی امر, عملکرد ناموفق, عدم هماهنگی و همکاری کارگروه های مسئول و آمادگی نداشتن از عوامل اصلی بی اعتمادی تعیین شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طلایی، حمیدرضا، جعفرنژاد چقوشی، احمد، کاظمی، عالیه، و محمدی کنگرانی، حنانه. (1398). طراحی مدل اعتمادسازی در شبکة تأمین خدمات بشردوستانه (مطالعه موردی: آتش سوزی ساختمان پلاسکو, انفجار شهران, آب گرفتگی مترو تهران). مدیریت سازمان های دولتی، 7(2 (پیاپی 26) )، 59-82. SID. https://sid.ir/paper/401901/fa

    Vancouver: کپی

    طلایی حمیدرضا، جعفرنژاد چقوشی احمد، کاظمی عالیه، محمدی کنگرانی حنانه. طراحی مدل اعتمادسازی در شبکة تأمین خدمات بشردوستانه (مطالعه موردی: آتش سوزی ساختمان پلاسکو, انفجار شهران, آب گرفتگی مترو تهران). مدیریت سازمان های دولتی[Internet]. 1398؛7(2 (پیاپی 26) ):59-82. Available from: https://sid.ir/paper/401901/fa

    IEEE: کپی

    حمیدرضا طلایی، احمد جعفرنژاد چقوشی، عالیه کاظمی، و حنانه محمدی کنگرانی، “طراحی مدل اعتمادسازی در شبکة تأمین خدمات بشردوستانه (مطالعه موردی: آتش سوزی ساختمان پلاسکو, انفجار شهران, آب گرفتگی مترو تهران)،” مدیریت سازمان های دولتی، vol. 7، no. 2 (پیاپی 26) ، pp. 59–82، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/401901/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا