مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

317
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

729
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدلسازی رابطه عوامل محیطی و بازاریابی اخلاقی و تاثیر آن بر عملکرد در بین شرکت های تولیدی پوشاک ورزشی

صفحات

 صفحه شروع 929 | صفحه پایان 947

چکیده

 هدف از این پژوهش مدلسازی رابطه عوامل محیطی و بازاریابی اخلاقی و تاثیر آن بر عملکرد در بین شرکت های تولیدی پوشاک ورزشی بود. روش تحقیق توصیفی و از نوع مقایسه ای است که به شکل میدانی انجام گرفته است. این تحقیق دارای دو جامعه آماری است. جامعه آماری اول شامل تولیدکنندگان پوشاک ورزشی در ایران به تعداد 200 نفر بود, که تمامی آنها به عنوان نمونه انتخاب شدند. جامعه آماری دوم شامل مصرف کنندگان پوشاک ورزشی است که به علت نامشخص بودن حجم جامعه آماری, طبق فرمول 200 نفر به روش نمونه گیری تصادفی در دسترس انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شد. بدین منظور که برای سنجش عوامل محیطی از پرسشنامه محقق ساخته شامل 34 سوال و 4 بعد استفاده شد. برای سنجش بازاریابی اخلاقی از پرسشنامه محقق ساخته بازاریابی اخلاقی شامل 18 سوال و 4 بعد استفاده شد. برای سنجش عملکرد شرکت ها از پرسشنامه محقق ساخته 28 سوالی شامل 4 بعد استفاده شد. روایی پرسشنامه ها توسط استادان مدیریت و بازاریابی ورزشی تایید شد. پایایی پرسشنامه ها با آلفای کرونباخ بررسی شد. برای تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی و از نرم افزار Smart-PLS برای بررسی روابط علی بین متغیرها استفاده شد. نتایج نشان داد که بین عوامل سازمانی و عوامل فردی با بازاریابی اخلاقی رابطه مثبت و معنا داری وجود دارد. همچنین بین بازاریابی اخلاقی و عملکرد در بین شرکت های تولیدی پوشاک ورزشی رابطه مثبت و معنا داری مشاهده شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عزیزی، بیستون، و علی دوست قهفرخی، ابراهیم. (1399). مدلسازی رابطه عوامل محیطی و بازاریابی اخلاقی و تاثیر آن بر عملکرد در بین شرکت های تولیدی پوشاک ورزشی. مدیریت ورزشی (حرکت)، 12(4 )، 929-947. SID. https://sid.ir/paper/402840/fa

    Vancouver: کپی

    عزیزی بیستون، علی دوست قهفرخی ابراهیم. مدلسازی رابطه عوامل محیطی و بازاریابی اخلاقی و تاثیر آن بر عملکرد در بین شرکت های تولیدی پوشاک ورزشی. مدیریت ورزشی (حرکت)[Internet]. 1399؛12(4 ):929-947. Available from: https://sid.ir/paper/402840/fa

    IEEE: کپی

    بیستون عزیزی، و ابراهیم علی دوست قهفرخی، “مدلسازی رابطه عوامل محیطی و بازاریابی اخلاقی و تاثیر آن بر عملکرد در بین شرکت های تولیدی پوشاک ورزشی،” مدیریت ورزشی (حرکت)، vol. 12، no. 4 ، pp. 929–947، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/402840/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button