مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,240
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

716
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

وضعیت پذیرش دانشجو در آموزش عالی ایران از دیدگاه دانشجویان دانشگاه های دولتی شهر تهران، اعضای هیات علمی سازمان سنجش و مسوولان ذی ربط آموزش عالی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 زمینه: شناسایی وضعیت پذیرش دانشجو در نظام آموزش عالی ایران از دیدگاه دانشجویان دانشگاه های دولتی شهر تهران, اعضای هیات علمی سازمان سنجش آموزش کشور و مسوولان ذیربط آموزش عالی, زمینه انجام این تحقیق می باشد. هدف: هدف از انجام این تحقیق سنجش و مقایسه دیدگاه سه جامعه فوق, نسبت به شیوه ها وعوامل وضع موجود (شیوه آزمون متمرکز, شیوه آزمون فراگیر و عوامل معدل کتبی, نمره علمی, سهمیه ها و جنسیت) و سایر شیوه ها و عوامل موثر (شیوه آزمون غیر متمرکز, عوامل سوابق تحصیلی, هوش و استعداد تحصیلی) است. روش: روش تحقیق از نوع توصیفی, پیمایشی و نمونه آماری بر اساس جدول مورگان و نیز انتساب متناسب برای دانشجویان سه دانشگاه صنعتی شریف, دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه علامه طباطبایی به تعداد 346 نفر می باشد. همچنین تمامی اعضای هیات علمی و مسوولین ذیربط آموزش عالی نیز در نظر گرفته شده اند. یافته ها: یافته های تحقیق نشان می دهد اکثریت دانشجویان با شیوه برگزاری آزمون (متمرکز, فراگیر) موافق بوده واعضای هیات علمی و مسوولین نیز با شیوه آزمون متمرکز موافق و با شیوه آزمون فراگیر مخالف می باشند. همچنین تفاوتی بین دیدگاه دانشجویان, اعضای هیات علمی و مسوولین نسبت به شیوه آزمون متمرکز, شیوه آزمون فراگیر و معدل کتبی, نمره علمی, سهمیه ها وپذیرش جنسیت وجود ندارد. از طرف دیگر بر اساس نتایج بدست آمده از تفاوت دیدگاه سه جامعه می توان گفت که اعضای هیات علمی و مسوولان نسبت به شیوه آزمون غیر متمرکز دیدگاهی یکسان دارند ولی دانشجویان نسبت به شیوه آزمون غیرمتمرکز با دو جامعه دیگر دیدگاهی متفاوت دارند. بحث و نتیجه گیری: بر اساس دیدگاه اعضای هیات علمی و دانشجویان در پاسخ به سوالات مربوط به سهمیه ها مشخص است که وجود برخی سهمیه ها موجب بروز مشکلات عدیده ای از جمله ناراحتی و رنجش دانشجویان, عدم هماهنگی آنها در کلاس های درس و ... است, لذا ادغام این سهمیه ها با هم یا اعمال آنها به صورت ظرفیتی اضافی در آزمون سراسری موجب رفع مشکلات و نگرانی ها خواهد بود. از طرف دیگر سه جامعه مسوولان, اعضای هیات علمی و دانشجویان به ترکیبی از آزمون متمرکز و سوابق تحصیلی در آزمون سراسری تاکید داشته اند لذا نباید از هریک از آنها به تنهایی در آزمون سراسری استفاده نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باقری خواه، زهرا، عارفی، محبوبه، و جمالی، احسان. (1390). وضعیت پذیرش دانشجو در آموزش عالی ایران از دیدگاه دانشجویان دانشگاه های دولتی شهر تهران, اعضای هیات علمی سازمان سنجش و مسوولان ذی ربط آموزش عالی. اندازه گیری تربیتی، 2(6)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/404369/fa

    Vancouver: کپی

    باقری خواه زهرا، عارفی محبوبه، جمالی احسان. وضعیت پذیرش دانشجو در آموزش عالی ایران از دیدگاه دانشجویان دانشگاه های دولتی شهر تهران, اعضای هیات علمی سازمان سنجش و مسوولان ذی ربط آموزش عالی. اندازه گیری تربیتی[Internet]. 1390؛2(6):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/404369/fa

    IEEE: کپی

    زهرا باقری خواه، محبوبه عارفی، و احسان جمالی، “وضعیت پذیرش دانشجو در آموزش عالی ایران از دیدگاه دانشجویان دانشگاه های دولتی شهر تهران, اعضای هیات علمی سازمان سنجش و مسوولان ذی ربط آموزش عالی،” اندازه گیری تربیتی، vol. 2، no. 6، pp. 0–0، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/404369/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button