مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

411
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

648
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر برند بر رفتار سرمایه گذار و ریسک درک شده بعنوان متغیر میانجی

صفحات

 صفحه شروع 235 | صفحه پایان 249

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی اثر تاثیر ارزش ویژه برند سرمایه گذار-مدار, بر قصد سرمایه گذار به سرمایه گذاری و نقش ریسک درک شده بعنوان متغیر میانجی در این رابطه است, در پژوهش حاضر به تبعیت از ارزش ویژه برند مشتری-مدار آکار, از مدل ارزش ویژه سرمایه گذار-مدار, استفاده گردید. جامعه آماری این پژوهش جوانان تحصیلکرده در یکی از دانشگاه های ایران است. نتایج برخی از مطالعات بیانگر آنند که, جوانان بر تصمیمات حساس خانواده ها و خرید آنها تاثیر می گذارند, این جنبه مورد علاقه برنامه ریزان شرکتی برای کسب وجوه مالی از بازارهای سرمایه بوده, تا بدانند چه چیزهایی در قلمرو مدیریتی بر تصمیمات سرمایه گذاری جوانان تاثیر می گذارد, و اینکه آیا می توان آنان را بعنوان سرمایه گذاران بالقوه, یا عامل موثر در تصمیمات سرمایه گذاری خانوداه ها به حساب آورد. بر این اساس در این پژوهش تعداد 69 دانشجوی مقطع دکتری از دانشگاه علامه طباطبایی در سال 1396 خورشیدی با نمونه گیری خوشه ای انتخاب گردیدند, و رفتار آنان در سرمایه گذاری بررسی شد. در این مطالعه, تاثیر ارزش ویژه برند سرمایه گذار-مدار, بر قصد سرمایه گذار به سرمایه گذاری, و نقش ریسک درک شده بعنوان متغیر میانجی, بوسیله روش مدل سازی معادلات ساختاری-حداقل مربعات جزئی, مورد مطالعه واقع شد. یافته ها حاکی از آن است که, ارزش ویژه برند سرمایه گذار-مدار بر قصد سرمایه گذاری بطور مستقیم و غیر مستقیم, از طریق ریسک درک شده بعنوان متغیر میانجی تاثیر می گذارد. نتایج پژوهش می تواند برای سیاست گذاران حوزه مالی و سرمایه گذاری, بعنوان نقشه راهی در جهت برنامه ریزی های آتی آنها باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امیری، مقصود، و مرادی، روح اله. (1398). اثر برند بر رفتار سرمایه گذار و ریسک درک شده بعنوان متغیر میانجی. دانش سرمایه گذاری، 8(32 )، 235-249. SID. https://sid.ir/paper/404895/fa

    Vancouver: کپی

    امیری مقصود، مرادی روح اله. اثر برند بر رفتار سرمایه گذار و ریسک درک شده بعنوان متغیر میانجی. دانش سرمایه گذاری[Internet]. 1398؛8(32 ):235-249. Available from: https://sid.ir/paper/404895/fa

    IEEE: کپی

    مقصود امیری، و روح اله مرادی، “اثر برند بر رفتار سرمایه گذار و ریسک درک شده بعنوان متغیر میانجی،” دانش سرمایه گذاری، vol. 8، no. 32 ، pp. 235–249، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/404895/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button