مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

308
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

535
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین و بررسی تاثیر انگاره بومی ارزشیابی پویا در شناخت و رفع مشکلات یادگیری مهارت های زبانی مولد در دانش آموزان متوسطه

صفحات

 صفحه شروع 120 | صفحه پایان 134

چکیده

ارزشیابی پویا, رویکردی نوین در آزمون سازی است که ریشه در مبانی نظری فراوانی دارد و به همین دلیل, در سالهای اخیر مورد توجه محققان قرار گرفته است. اما اغلب این تحقیقات در محیط ای آزمایشگاهی بوده و قابلیت این رویکرد را در یک دروه تحصیلی واقعی بررسی نکرده اند. در تحقیق حاضر با بهره گیری از نظریه های گوناگون آموزش و ارزشیابی, انگاره ای بومی از ارزشیابی پویا برای شناخت مشکلات یادگیری تبیین و سپس نتایج حاصل با رویکردی معیار (الجفره و لنتلف, 1994) مقایسه شده است. برای این منظور از 102 نفر از دانش آموزان پسر اول متوسطه در دو گروه آزمایشی و یک گروه کنترل استفاده و عملکرد آنها در یک پس آزمون مقایسه شد. نتایج نشان داد که به واسطه این انگاره بومی می توان مشکلات دانش آموزان در مهارت های مولد را بازشناخت و برای رفع آنها فهرستی بومی از الگوهای مداخله ای ارایه کرد. نتایج حاصل از تحلیل واریانس نیز نشان داد که این فهرست مداخله ای بومی بر انگاره معیار مذکور برتری نسبی دارد و به صورت معناداری باعث رشد یادگیری مهارت های گفتاری و نوشتاری زبان آموزان می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرخی پور، سجاد، خوش سیما، هوشنگ، سارانی، عبداله، و گنجی، منصور. (1399). تبیین و بررسی تاثیر انگاره بومی ارزشیابی پویا در شناخت و رفع مشکلات یادگیری مهارت های زبانی مولد در دانش آموزان متوسطه. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)، 10(1 )، 120-134. SID. https://sid.ir/paper/404896/fa

    Vancouver: کپی

    فرخی پور سجاد، خوش سیما هوشنگ، سارانی عبداله، گنجی منصور. تبیین و بررسی تاثیر انگاره بومی ارزشیابی پویا در شناخت و رفع مشکلات یادگیری مهارت های زبانی مولد در دانش آموزان متوسطه. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)[Internet]. 1399؛10(1 ):120-134. Available from: https://sid.ir/paper/404896/fa

    IEEE: کپی

    سجاد فرخی پور، هوشنگ خوش سیما، عبداله سارانی، و منصور گنجی، “تبیین و بررسی تاثیر انگاره بومی ارزشیابی پویا در شناخت و رفع مشکلات یادگیری مهارت های زبانی مولد در دانش آموزان متوسطه،” پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)، vol. 10، no. 1 ، pp. 120–134، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/404896/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button