Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

360
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

509
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین مدل اعتماد مدیر و حسابدار مدیریت

صفحات

 صفحه شروع 163 | صفحه پایان 186

چکیده

 از آنجا که حسابداران مدیریت از طریق تهیه گزارش-های عملکرد که در آن نتایج واقعی با نتایج برنامه-ریزی شده برای هریک از مراکز مسیولیت مقایسه می شود, به فرآیند کنترل کمک می کنند, لذا ایجاد حس اعتماد بین این گروه از حسابداران که نقش کلیدی در موفقیت بلندمدت واحد تجاری دارند و مدیران شرکت یکی از مسایل مهم سازمانی به شمار می رود. در تحقیق پیش رو با استفاده از روش تحقیق کیفی و رویکرد نظریه پردازی زمینه بنیان, به عوامل و شرایطی که منجر به بهبود حس اعتماد میان مدیران و حسابداران مدیریت می-گردد, دست یافته و بر این اساس مدل مربوطه تدوین گردیده است. از این رو, برای پاسخگویی به سوالات این پژوهش با 16 نفر از خبرگان در این زمینه مصاحبه انجام شد که در مصاحبه 12, در یافته ها به نقطه اشباع رسیدیم. پس از کدگذاری اولیه مصاحبه ها, دسته بندی کدهای مختلف در قالب مضمون ها ی اولیه, دستیابی به مفاهیم و مقوله ها حول پدیده مورد مطالعه و تجزیه و تحلیل مفاهیم در نرم افزار مکس کیو دی ای, به مجموعه ای از شرایط علی فردی نظیر شایستگی, وفاداری و ویژگی های شخصیتی, شرایط علی سازمانی نظیر مدیریت تیمی, تناسب حرف با عمل, عوامل زمینه ای مانند عزت نفس سازمانی, فرهنگ سازمانی, شرایط مداخله گر از جمله تاثیر شرایط مکان و زمان بر تصمیمات, عوامل فرهنگی-اجتماعی و عوامل اقتصادی-سیاسی و راهبردهای شفاف سازی, وفاداری, صداقت, دگرخواهی و ایجاد امنیت کاری دست یافتیم. افزون بر این موارد این نتیجه حاصل شد که روحیه بالا, تعلق کاری, رضایت شغلی و افزایش بهره وری از جمله پیامدهای بهبود اعتماد میان مدیران و حسابداران مدیریت خواهد بود. در نهایت با استفاده از این یافته ها موفق به تدوین مدل اعتماد مدیر و حسابدار مدیریت گشتیم.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهرامی، ماندانا، و خلیفه سلطانی، سیداحمد. (1399). تدوین مدل اعتماد مدیر و حسابدار مدیریت. پژوهش های تجربی حسابداری، 9(36 )، 163-186. SID. https://sid.ir/paper/405076/fa

    Vancouver: کپی

    بهرامی ماندانا، خلیفه سلطانی سیداحمد. تدوین مدل اعتماد مدیر و حسابدار مدیریت. پژوهش های تجربی حسابداری[Internet]. 1399؛9(36 ):163-186. Available from: https://sid.ir/paper/405076/fa

    IEEE: کپی

    ماندانا بهرامی، و سیداحمد خلیفه سلطانی، “تدوین مدل اعتماد مدیر و حسابدار مدیریت،” پژوهش های تجربی حسابداری، vol. 9، no. 36 ، pp. 163–186، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/405076/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا