مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

380
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

552
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه الگوی بکارگیری رسانه های اجتماعی در آموزش کارکنان بر مبنای نظریه داده بنیاد (مورد مطالعه: صنعت بانکداری)

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 54

چکیده

 امروزه آموزش به عنوان یکی از مهم ترین عواملی که موجب افزایش اثربخشی و کارایی کارکنان می شود, شناخته شده است. از آنجایی که در سال های اخیر, رسانه های اجتماعی کاربرد فضاینده ای در آموزش کارکنان داشته است, هدف این پژوهش شناسایی دیدگاه ها و ادراکات مدیران و کارشناسان آموزش از ارزش رسانه های اجتماعی در محیط های یادگیری سازمانی و ارایه الگوی بکارگیری رسانه های اجتماعی در آموزش کارکنان می باشد. بر این اساس در چارچوب روش کیفی و بکارگیری راهبرد نظریه داده بنیاد, اقدام به بررسی و جمع آوری داده های پژوهش از طریق مصاحبه های نیمه ساختاریافته با 15 نفر از مدیران و کارشناسان آموزش بانک های شهر تهران شد که با روش نمونه گیری قضاوتی انتخاب شدند. تحلیل داده ها در سه مرحله کدگذاری باز, کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی انجام گرفت و بر اساس آن الگوی کیفی پژوهش طراحی شد. نتایج پژوهش حاضر, نشان دهنده ی استخراج بالغ بر 117 کد اولیه از مصاحبه ها و 78 مفهوم و 18مقوله است که در قالب الگوی پارادایمی شامل مقوله محوری (یادگیری تعاملی فناورانه), شرایط علی (حمایت مدیریت ارشد, مدیریت تغییر, مدیریت منابع انسانی مبتنی بر شایستگی, مخاطب محوری), شرایط زمینه ای (فرهنگ سازمانی مشارکتی, چابکی سازمانی, خط مشی های سازمانی, زیرساخت های فناورانه), شرایط مداخله گر (زیرساخت های فناورانه ضعیف, منابع مالی ناکافی, کمبود آگاهی کارکنان), راهبردها (مدیریت دانش, فعالیت های تیمی), پیامدها (کاهش هزینه های آموزش, بهبود عملکرد کارکنان, اثربخشی آموزشی, یادگیری مستمر) قرار گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نقره، علی، بودلائی، حسن، و نرگسیان، عباس. (1398). ارائه الگوی بکارگیری رسانه های اجتماعی در آموزش کارکنان بر مبنای نظریه داده بنیاد (مورد مطالعه: صنعت بانکداری). آموزش و توسعه منابع انسانی، 6(23 )، 23-54. SID. https://sid.ir/paper/405122/fa

    Vancouver: کپی

    نقره علی، بودلائی حسن، نرگسیان عباس. ارائه الگوی بکارگیری رسانه های اجتماعی در آموزش کارکنان بر مبنای نظریه داده بنیاد (مورد مطالعه: صنعت بانکداری). آموزش و توسعه منابع انسانی[Internet]. 1398؛6(23 ):23-54. Available from: https://sid.ir/paper/405122/fa

    IEEE: کپی

    علی نقره، حسن بودلائی، و عباس نرگسیان، “ارائه الگوی بکارگیری رسانه های اجتماعی در آموزش کارکنان بر مبنای نظریه داده بنیاد (مورد مطالعه: صنعت بانکداری)،” آموزش و توسعه منابع انسانی، vol. 6، no. 23 ، pp. 23–54، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/405122/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button