مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

287
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

589
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی موانع و مشکلات تولیدات علمی از دیدگاه اعضای هیئت علمی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی

صفحات

 صفحه شروع 481 | صفحه پایان 499

چکیده

 هدف این مقاله, بررسی موانع و مشکلات فعالیتهای پژوهشی و تولیدات علمی در دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه از دیدگاه اعضای هییت علمی آن بود. روش پژوهش حاضر, کاربردی و روش آن, پیمایشی-توصیفی با رویکرد علم سنجی است. جامعه پژوهش, اعضای هییت علمی 10 گروه آموزشی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه و ابزار گردآوری اطلاعات, پرسشنامه محقق ساخته با پایایی94/0 است. به منظور تعیین مقوله ها و رتبه بندی مقوله ها از شیوه تحلیل عاملی استفاده شد. تجزیه و تحلیل یافته ها با استفاده از نرم افزار SPSS و AMOS انجام شد. یافته ها: سه عامل مهم با 04/78 درصد از واریانس کل نمره ها, در بالای ارزش ویژه 3 قرار گرفت و عوامل بازدارنده و مانع انجام پژوهش معرفی شدند. در موانع فردی و شخصی, ناآشنایی با راهبردهای جستجو در وب با بار عاملی 895/0؛ در موانع درون دانشگاهی, آزمایشگاه های تخصصی در رشته های موجود دانشکده با بار عاملی 836/0 و در موانع برون دانشگاهی, عدم چاپ مقالات در نشریات بین المللی به دلیل تحریم با بار عاملی 898/0, بیشترین بار عاملی را به خود اختصاص دادند. نتیجه گیری: با شناسایی گویه های مهم و مرتبط با هر کدام از عوامل (فردی و شخصی, درون دانشگاهی و برون دانشگاهی) و تایید تحلیل عاملی, سه شاخص عمده کمبود مهارتهای فناورانه و پژوهشی, فقدان جایگاه پژوهشی مناسب در سطح کشور و ضعف ساختار پژوهشی در دانشگاه, به عنوان موانع و مشکلات تولیدات علمی و پژوهشی اعضای هییت علمی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی شناسایی شدند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صمیعی، میترا. (1399). بررسی موانع و مشکلات تولیدات علمی از دیدگاه اعضای هیئت علمی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی. مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، 24(2 (83 پیاپی) )، 481-499. SID. https://sid.ir/paper/405242/fa

    Vancouver: کپی

    صمیعی میترا. بررسی موانع و مشکلات تولیدات علمی از دیدگاه اعضای هیئت علمی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی. مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی[Internet]. 1399؛24(2 (83 پیاپی) ):481-499. Available from: https://sid.ir/paper/405242/fa

    IEEE: کپی

    میترا صمیعی، “بررسی موانع و مشکلات تولیدات علمی از دیدگاه اعضای هیئت علمی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی،” مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، vol. 24، no. 2 (83 پیاپی) ، pp. 481–499، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/405242/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button