مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,574
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

444
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه تطبیقی فلسفه تعلیم و تربیت در رویکردهای پدیدارشناختی سهراب سپهری و اریک فروم

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 94

چکیده

 یکی از موضوعات مهم در شعر سهراب سپهری, فلسفه تعلیم و تربیت و توجه او به این ساحت بنیادین حیات بشری است. این موضوع به این دلیل اهمیت دارد که جهان بینی, شخصیت و زندگی عملی خود سپهری نیز از دهه چهل خورشیدی بدین سو, دگرگونی عظیمی داشته است. هدف از این پژوهش, نشان دادن ابعادی از تاثیرپذیری سهراب سپهری از رویکردهای پدیدارشناختی در تعلیم و تربیت و مشخص کردن همسویی و همخوانی نظرات وی با نظریات اریک فروم (1980-1900) است. در نگاه پدیدارشناسانه سپهری و فروم, کودکی مفهومی فلسفی دارد و معادل آزادی, ادراک شهودی پدیده ها و کسب تجربه فردی است, بروز غرایز و سائق ها, زمینه کسب «فردیت» کودک است و بلوغ, زمان استقلال از افکار و اعمال تقلیدی است. ستیز با عادات, نهی و نفی دانش تحمیلی, ستایش تنهایی و پذیرش مرگ از دیگر موارد همسویی نظرات سپهری و اریک فروم به شمار می روند.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

    ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    سام خانیانی، علی اکبر. (1392). مطالعه تطبیقی فلسفه تعلیم و تربیت در رویکردهای پدیدارشناختی سهراب سپهری و اریک فروم. پژوهش های ادبیات تطبیقی، 1(1 (پیاپی 1))، 71-94. SID. https://sid.ir/paper/405785/fa

    Vancouver: کپی

    سام خانیانی علی اکبر. مطالعه تطبیقی فلسفه تعلیم و تربیت در رویکردهای پدیدارشناختی سهراب سپهری و اریک فروم. پژوهش های ادبیات تطبیقی[Internet]. 1392؛1(1 (پیاپی 1)):71-94. Available from: https://sid.ir/paper/405785/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبر سام خانیانی، “مطالعه تطبیقی فلسفه تعلیم و تربیت در رویکردهای پدیدارشناختی سهراب سپهری و اریک فروم،” پژوهش های ادبیات تطبیقی، vol. 1، no. 1 (پیاپی 1)، pp. 71–94، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/405785/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button