مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

543
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

747
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چالش های بین المللی سازی کسب و کارهای گردشگری کشاورزی در ایران

صفحات

 صفحه شروع 113 | صفحه پایان 129

چکیده

 در سال های اخیر, گردشگری به صنعتی قدرتمند و تجارتی پرسود تبدیل شده است. این تجارت نوظهور, باعث افزایش رقابت در بنگاه های اقتصادی برای تنوع بخشی به خدمات و محصولات در جهت جذب بیشتر گردشگران شده است. در بین انواع گردشگری, امروزه, گردشگری کشاورزی در بسیاری از کشورها مورد توجه ویژه قرار گرفته است. این نوع از گردشگری, علاوه بر این که می تواند محلی برای تفریح و آموزش گردشگران باشد, موجب ایجاد اشتغال, کسب درآمدهای مضاعف, سرمایه گذاری پایدار, رونق تولید, جلوگیری از مهاجرت و درنهایت سبب توسعه پایدار کشاورزی خواهد شد. با وجود ظرفیت های بالقوه روستاهای کشور, گردشگری کشاورزی, نتوانسته جایگاه مناسبی را به دست آورد و به گردشگر جهانی معرفی شود. بنابر این پژوهش حاضر, با هدف بررسی و شناسایی چالش های بین المللی سازی کسب و کارهای گردشگری کشاورزی در کشور انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش کیفی, تعداد 23 نفر از خبرگان عرصه گردشگری کشاورزی کشور بود و فرآیند گردآوری داده ها با نمونه گیری گلوله برفی, از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته انجام شد. کدگذاری داده ها, انتخاب مقوله ها و استخراج نتایج, توسط نسخه 2/2018 نرم افزار MAXQDA انجام شده و برای نیل به اعتبار پژوهش, داده های مستخرج, در گروه کانونی مورد بررسی و تحلیل نهایی قرار گرفت. یافته ها نشان داد که دو دسته چالش به صورت"مستقیم" و "غیر مستقیم" در بین المللی سازی کسب و کارهای گردشگری کشاورزی وجود داشت که شامل؛ عدم شناخت, فقدان آموزش, قوانین و مقررات, چالش های اختصاصی, راهبردی, ضعف در بازاریابی, شرایط فرهنگی سیاسی و مشکلات تورها بود. بررسی این چالش ها, از ناشناخته بودن گردشگری کشاورزی در کشور و عدم توفیق در بین المللی سازی این نوع از کسب و کارها حکایت دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حیدری، عمران، ثمری، داوود، موسی خانی، مرتضی، و بیشمی، بهار. (1399). چالش های بین المللی سازی کسب و کارهای گردشگری کشاورزی در ایران. گردشگری و توسعه، 9(2 )، 113-129. SID. https://sid.ir/paper/406607/fa

    Vancouver: کپی

    حیدری عمران، ثمری داوود، موسی خانی مرتضی، بیشمی بهار. چالش های بین المللی سازی کسب و کارهای گردشگری کشاورزی در ایران. گردشگری و توسعه[Internet]. 1399؛9(2 ):113-129. Available from: https://sid.ir/paper/406607/fa

    IEEE: کپی

    عمران حیدری، داوود ثمری، مرتضی موسی خانی، و بهار بیشمی، “چالش های بین المللی سازی کسب و کارهای گردشگری کشاورزی در ایران،” گردشگری و توسعه، vol. 9، no. 2 ، pp. 113–129، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/406607/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button