مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,807
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,377
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه ذهن آگاهی و بی صداقتی تحصیلی: نقش واسطه گری امید تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 50 | صفحه پایان 70

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی نقش واسطه ای امید تحصیلی در رابطه بین ذهن آگاهی و بی صداقتی تحصیلی در گروهی از دانش آموزان دوره متوسطه اول شهرستان داراب بود. مشارکت کنندگان 295 نفر از دانش آموزان بودند که به روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی انتخاب شدند و مقیاس های ذهن آگاهی دروتمن و همکاران, امید تحصیلی پکران و همکاران و بی صداقتی تحصیلی مک کاب و تری وینو را تکمیل کردند. روایی و پایایی مقیاس های پژوهش نیز با استفاده از روش تحلیل عامل تاییدی و ضریب آلفای کرونباخ مورد بررسی و تایید قرار گرفت. برای تحلیل داده های توصیفی و ماتریس همبستگی بین متغیرهای پژوهش از نرم افزار SPSS نسخه 24 و برای آزمون فرضیه و مدل پژوهش از نرم افزار AMOS نسخه 24 استفاده شد. یافته ها نشان دادند که مدل پژوهش با داده های جمع آوری شده برازش مطلوبی دارد. همچنین, یافته ها نشان دادند که اثر مستقیم ذهن آگاهی بر بی صداقتی تحصیلی معنی دار نبود. اما اثر مستقیم ذهن آگاهی بر امید تحصیلی و اثر مستقیم امید تحصیلی بر بی صداقتی تحصیلی معنی دار بود. همچنین, اثر ذهن آگاهی بر بی صداقتی تحصیلی با واسطه گری امید تحصیلی معنی دار بود. به طور کلی یافته های پژوهش حاضر نقش ذهن آگاهی و امید تحصیلی را در تبیین بی صداقتی تحصیلی نشان می دهند. بر اساس یافته های این پژوهش می توان نتیجه گرفت که به منظور کاهش بی صداقتی تحصیلی دانش آموزان باید به ذهن آگاهی و امید تحصیلی آنها توجه شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بارانی، حمید، فولادچنگ، محبوبه، و درخشان، معراج. (1398). رابطه ذهن آگاهی و بی صداقتی تحصیلی: نقش واسطه گری امید تحصیلی. مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)، 11(2 (پیاپی 2-77) )، 50-70. SID. https://sid.ir/paper/407032/fa

    Vancouver: کپی

    بارانی حمید، فولادچنگ محبوبه، درخشان معراج. رابطه ذهن آگاهی و بی صداقتی تحصیلی: نقش واسطه گری امید تحصیلی. مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)[Internet]. 1398؛11(2 (پیاپی 2-77) ):50-70. Available from: https://sid.ir/paper/407032/fa

    IEEE: کپی

    حمید بارانی، محبوبه فولادچنگ، و معراج درخشان، “رابطه ذهن آگاهی و بی صداقتی تحصیلی: نقش واسطه گری امید تحصیلی،” مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)، vol. 11، no. 2 (پیاپی 2-77) ، pp. 50–70، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/407032/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button