مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

531
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

594
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان دانش عصب شناختی، سبک های تفکر و ترجیح سبک تدریس معلمان مدارس ابتدایی شهرستان آمل

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 118

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان دانش عصب شناختی, سبک های تفکر و ترجیح سبک تدریس معلمان ابتدایی مدارس شهرستان آمل در سال 98-1397 انجام شد. جامعه آماری این پژوهش را تمامی معلمان دوره ابتدایی شهرستان آمل در سال تحصیلی 98-1397, تشکیل داد. تعداد 98 نفر به عنوان نمونه مورد نظر با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. پس از انتخاب نمونه های موردنظر, از معلمان خواسته شد تا به مقیاس دانش عصب شناختی معلمان هرکولانو-هوزل (2002), پرسشنامه سبک های تفکر استرنبرگ و واگنر (1992) و پرسشنامه ترجیح سبک تدریس موسی پور (1998) پاسخ دهند. یافته ها نشان داد معلمان به طور معناداری به سبک تدریس فعال (01/9-t=, 0001> p) گرایش دارند. همچنین نتایج آزمون تی تک نمونه ای نشان داد کلیه معلمان مورد بررسی با توجه به میانگین نمرات کسب شده از پرسشنامه ها, از نظر دانش عصب شناختی (73/14-t=, 005> p) در طبقه متوسط قرار گرفتند, و بیشتر از سبک تفکر قانونی (43/13t=, 0001> p) و سبک تفکر آزاداندیش (19/12t=, 0001> p) برخوردار بودند و از سبک تفکر محافظه کار (40/3-t=, 001/0> p) کمتر و از سبک تفکر اجرایی (88/2t=, 0001> p) و سبک تفکر قضایی (41/9t=, 0001> p) بیشتر از حد متوسط استفاده می کردند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مسلمان، مهسا، عطادخت، اکبر، و مهدوی، علی. (1399). بررسی میزان دانش عصب شناختی, سبک های تفکر و ترجیح سبک تدریس معلمان مدارس ابتدایی شهرستان آمل. پویش در آموزش علوم انسانی، 5(19 )، 101-118. SID. https://sid.ir/paper/407316/fa

    Vancouver: کپی

    مسلمان مهسا، عطادخت اکبر، مهدوی علی. بررسی میزان دانش عصب شناختی, سبک های تفکر و ترجیح سبک تدریس معلمان مدارس ابتدایی شهرستان آمل. پویش در آموزش علوم انسانی[Internet]. 1399؛5(19 ):101-118. Available from: https://sid.ir/paper/407316/fa

    IEEE: کپی

    مهسا مسلمان، اکبر عطادخت، و علی مهدوی، “بررسی میزان دانش عصب شناختی, سبک های تفکر و ترجیح سبک تدریس معلمان مدارس ابتدایی شهرستان آمل،” پویش در آموزش علوم انسانی، vol. 5، no. 19 ، pp. 101–118، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/407316/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button