مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

845
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

819
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش چندفرهنگی؛ تاملی در تجربه ایده آل معلمان موفق در مدارس

صفحات

 صفحه شروع 163 | صفحه پایان 181

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف شناسایی ملاک های موفقیت معلمان برجسته در حوزه ی آموزش چندفرهنگی صورت گرفته است تا چگونگی موفقیت آن ها در آموزش چندفرهنگی را نشان دهد. به همین منظور, پژوهش کیفی و روش تجربه ی ایده آل روش مبنایی پژوهش بوده و از مصاحبه ی نیمه سازمان یافته جهت جمع آوری داده ها و از تحلیل محتوای کیفی جهت تحلیل داده ها, استفاده شده است. جهت استفاده از روش تجربه ی ایده آل 4 مرحله ی طرح, جستجو, مشاهده و جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل, اجرا شد. تعداد معلمان موفق در آموزش چندفرهنگی در سال های 2014-2015 شامل 5 نفر بوده که از تمامی معلمان با روش مصاحبه ی نیمه سازمان یافته به جمع آوری اطلاعات پرداخته شد. مصاحبه ها با اجازه ی معلمان ضبط و بر روی کاغذ پیاده شده و با استفاده از روش تحلیل محتوای مضمونی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان می دهد 14 نکته ی کلیدی در موفقیت معلمان در آموزش چندفرهنگی نقش مؤثری ایفا کرده است. نکاتی مانند نگرش مثبت معلمان نسبت به تنوع و نقاط اختلاف و شباهت ها, استفاده از شیوه ی بیان و سبک گفتار دانش آموزان در خانه و فرهنگشان در محاوره های کلاسی, ارتباط تنگاتگ و مستمر با والدین دانش آموزان و استفاده از آن ها در فرایند یادگیری, به رسمیت شناختن هویت چندگانه ی دانش آموزان و توسعه ی زبان, دانش تاریخی و فرهنگی آن ها در کلاس, حضور در اجتماعات دانش آموزان, محیط های زندگی دانش آموزان در خارج از مدرسه.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حمیدی زاده، کتایون، فتحی واجارگاه، کورش، عارفی، محبوبه، و مهران، گلنار. (1398). آموزش چندفرهنگی؛ تاملی در تجربه ایده آل معلمان موفق در مدارس. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، 7(1 )، 163-181. SID. https://sid.ir/paper/407690/fa

    Vancouver: کپی

    حمیدی زاده کتایون، فتحی واجارگاه کورش، عارفی محبوبه، مهران گلنار. آموزش چندفرهنگی؛ تاملی در تجربه ایده آل معلمان موفق در مدارس. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)[Internet]. 1398؛7(1 ):163-181. Available from: https://sid.ir/paper/407690/fa

    IEEE: کپی

    کتایون حمیدی زاده، کورش فتحی واجارگاه، محبوبه عارفی، و گلنار مهران، “آموزش چندفرهنگی؛ تاملی در تجربه ایده آل معلمان موفق در مدارس،” مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، vol. 7، no. 1 ، pp. 163–181، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/407690/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button