مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

481
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

568
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی تاثیر دوره تربیتی آموزشی (نسیم معرفت) بر تغییر الگوی رفتاری و ارتقاء معنویت اسلامی سرانگشتان ناجا

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 31

چکیده

 مقدمه پژوهش حاضر به منظور بررسی وضع موجود و ارزیابی اثربخشی دوره تربیتی-آموزشی بصیرت افزایی سر انگشتان (نسیم معرفت) در بهبود وضعیت ابعاد مذهبی-اخلاقی, معنویت اسلامی و رفتاری است. روش به منظور نیل به اهداف پژوهش ابزار تحقیق به شیوه محقق ساخته طراحی شد. روش تحقیق حاضر در بخش بررسی وضعیت موجود به صورت پیمایشی و در بخش ارزیابی اثربخشی دوره تربیتی-آموزشی بصیرت افزایی سر انگشتان از طرح آزمایشی پیش آزمون و پس آزمون با گروه گواه استفاده شد. جامعه آماری عبارت بود از کلیه کارکنان ساعس ناجا استان مازندران که از بین آنان 1000 نفر انتخاب و همچنین مسیولین مستقیم آنها انتخاب و در دو مرحله قبل (پیش آزمون) و بعد (پس آزمون) از اجرای طرح معرفت افزایی سرانگشان (نسیم معرفت) به ابزار پژوهش پاسخ دادند. یافته ها بررسی وضعیت موجود نشان داد میانگین کل مولفه های مورد بررسی در وضعیت موجود از نظر خود کارکنان از 100 امتیاز برابر با 83 امتیاز و از نظر سرپرستان مستقیم آنها برابر با 4/78 امتیاز بود. میانگین ابعاد سه گانه مورد بررسی شامل بعد مذهبی-اخلاقی, بعد معنویت اسلامی و بعد رفتاری از نظر خود کارکنان به ترتیب برابر با 8/84, 9/83 و 6/78 و از نظر سرپرستان مستقیم آنها به ترتیب برابر با 6/79, 6/78 و 3/76 بود. نتیجه گیری بر اساس نتایج پژوهش می توان نتیجه گرفت که برنامه های بعد معنویت اسلامی و بعد رفتاری و یا چگونگی آموزش و تدریس آنها مورد بازنگری قرار گیرد. همچنین, نتایج روش مستقیم نیز نشان داد که بعد رفتاری نیاز به تلاش و برنامه ریزی بیشتری دارد؛ زیرا ممکن است ضعف در محتوای برنامه, ساعت اجرای برنامه, عدم اجرای مناسب برنامه توسط اساتید و. . . باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضایی، علی محمد، دوستدار، رضا، و سمیعیانی، محمد. (1398). ارزیابی تاثیر دوره تربیتی آموزشی (نسیم معرفت) بر تغییر الگوی رفتاری و ارتقاء معنویت اسلامی سرانگشتان ناجا. بصیرت و تربیت اسلامی، 16(51 )، 9-31. SID. https://sid.ir/paper/407908/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی علی محمد، دوستدار رضا، سمیعیانی محمد. ارزیابی تاثیر دوره تربیتی آموزشی (نسیم معرفت) بر تغییر الگوی رفتاری و ارتقاء معنویت اسلامی سرانگشتان ناجا. بصیرت و تربیت اسلامی[Internet]. 1398؛16(51 ):9-31. Available from: https://sid.ir/paper/407908/fa

    IEEE: کپی

    علی محمد رضایی، رضا دوستدار، و محمد سمیعیانی، “ارزیابی تاثیر دوره تربیتی آموزشی (نسیم معرفت) بر تغییر الگوی رفتاری و ارتقاء معنویت اسلامی سرانگشتان ناجا،” بصیرت و تربیت اسلامی، vol. 16، no. 51 ، pp. 9–31، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/407908/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button