Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

391
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

598
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیش بینی پاسخ مشتریان در بازاریابی مستقیم با شبکه های عصبی چندلایه

صفحات

 صفحه شروع 355 | صفحه پایان 379

چکیده

 هدف پژوهش حاضر شناسایی هر چه دقیق تر مشتریان بالقوه جهت مخاطب قرار دادن در برنامه های بازاریابی مستقیم است که از دیرباز به عنوان یکی از مسائل مهم و مورد علاقه بازاریابان شیوه مستقیم مطرح بوده است. مهم ترین مسئله در این راستا کاوش در مجموعه داده های مشتریان است که همواره از عدم توازن بالایی برخوردار می باشد. در این پژوهش با ترکیب روش های کم نمونه گیری و بیش نمونه گیری تصادفی کلاس اکثریت و اقلیت که در پژوهش های گذشته به کرات استفاده شده, با خوشه بندی مشتریان و استخراج نمونه های متعادل تر اقدام به طراحی و توسعه یک الگوریتم پویا و اثربخش در راستای شناسایی و پیش بینی مشتریان بالقوه نموده ایم. بدین منظور از پایگاه داده مشتریان یک آژانس مسافرتی (بالغ بر 10000 رکورد) استفاده شده است. نتایج حاکی از آن است که با استفاده از داده های اولیه مشتریان به هیچ وجه نمی توان به یک پیش بینی قابل اتکا و استفاده دست یافت. بکارگیری روش های نمونه گیری مجدد با استفاده از خوشه بندی مشتریان و ترکیب کلاس های اقلیت و اکثریت به روش های مختلف و مطابق با الگوریتم ابتکاری ارائه شده می تواند توان پیش بینی طبقه بند درخت تصمیم را به طرز شگفت انگیزی افزایش داده و در موقعیت ها و بازارهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد. در نهایت با ترکیب نتایج حاصل از کدهای XML استخراج شده در هر مرحله و معیار «حاصل ضرب» می توان به شناسایی و رتبه بندی مشتریان بالقوه و هدف گذاری آنها به شیوه ای کارآمد پرداخت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زکی پور، مهدی، نعمتی زاده، سینا، و افشارکاظمی، محمدعلی. (1398). پیش بینی پاسخ مشتریان در بازاریابی مستقیم با شبکه های عصبی چندلایه. کاوش های مدیریت بازرگانی، 11(22 )، 355-379. SID. https://sid.ir/paper/408183/fa

    Vancouver: کپی

    زکی پور مهدی، نعمتی زاده سینا، افشارکاظمی محمدعلی. پیش بینی پاسخ مشتریان در بازاریابی مستقیم با شبکه های عصبی چندلایه. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1398؛11(22 ):355-379. Available from: https://sid.ir/paper/408183/fa

    IEEE: کپی

    مهدی زکی پور، سینا نعمتی زاده، و محمدعلی افشارکاظمی، “پیش بینی پاسخ مشتریان در بازاریابی مستقیم با شبکه های عصبی چندلایه،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 11، no. 22 ، pp. 355–379، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/408183/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا