مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

263
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

226
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه فرایند شناختی مردان و زنان هنگام خرید (نمونه پژوهشی: بررسی تاثیر برند با استفاده از دستگاه ردیاب چشم)

صفحات

 صفحه شروع 422 | صفحه پایان 435

چکیده

 هدف: بررسی تفاوت شناختی ناشی از فرایند دیداری در زنان و مردان در زمان تصمیم گیری برای خرید یک نوشیدنی در مواجهه با برندهای معروف و ساختگی. روش: ابزار استفاده شده در این پژوهش, دستگاه ردیاب چشم است. این پژوهش بر تاثیر برند تمرکز کرده و لوگوی برند, به عنوان نماد دیداری بررسی شده است, ابتدا داده های موجود به کمک نرم افزار توبی پیش پردازش شدند, سپس خروجی اکسل داده ها در نرم افزار SPSS تحلیل شد. در اجرای این پژوهش 53 نفر از دانشجویان کارشناسی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران با گروه سنی بین 19 تا 25 سال شرکت کردند که 51 درصد از این افراد زن بودند. یافته ها: بر اساس نتایج, زنان و مردان هنگام تصمیم گیری برای خرید, الگوهای دیداری متفاوتی دارند و در نتیجه فرایندهای شناختی متفاوتی از خود نشان می دهند؛ به طوری که مدت زمان توجه در مردان بیشتر از زنان است, از این رو, فرایند شناختی در زنان در زمان کوتاه تری رخ می دهد. اما 65 درصد از افرادی که هنگام مواجهه با برند معروف, انتخاب پیش فرض خود را به نفع کالای دارای برند معروف تغییر داده اند, زن بودند, بنابراین زنان در مقایسه با مردان, به برند علاقه بیشتری نشان می دهند. نتیجه گیری: علاوه بر اینکه در فرایند شناختی زنان و مردان هنگام خرید تفاوت معناداری مشاهده شد, انتخاب های نهایی صورت گرفته نشان داد که این تفاوت فقط به فرایند دیداری محدود نیست و تصمیم گیری نهایی در دو جنسیت نیز تفاوت معناداری دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سالاری فر، مونا، وکیل الرعایا، یونس، دانایی، ابوالفضل، ریاضی، غلامحسین، و موراانگاراسیا، جاناینا. (1399). مقایسه فرایند شناختی مردان و زنان هنگام خرید (نمونه پژوهشی: بررسی تاثیر برند با استفاده از دستگاه ردیاب چشم). مدیریت بازرگانی، 12(2 )، 422-435. SID. https://sid.ir/paper/408245/fa

    Vancouver: کپی

    سالاری فر مونا، وکیل الرعایا یونس، دانایی ابوالفضل، ریاضی غلامحسین، موراانگاراسیا جاناینا. مقایسه فرایند شناختی مردان و زنان هنگام خرید (نمونه پژوهشی: بررسی تاثیر برند با استفاده از دستگاه ردیاب چشم). مدیریت بازرگانی[Internet]. 1399؛12(2 ):422-435. Available from: https://sid.ir/paper/408245/fa

    IEEE: کپی

    مونا سالاری فر، یونس وکیل الرعایا، ابوالفضل دانایی، غلامحسین ریاضی، و جاناینا موراانگاراسیا، “مقایسه فرایند شناختی مردان و زنان هنگام خرید (نمونه پژوهشی: بررسی تاثیر برند با استفاده از دستگاه ردیاب چشم)،” مدیریت بازرگانی، vol. 12، no. 2 ، pp. 422–435، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/408245/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button