مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

485
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

597
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر مصرف گرایی خارجی بر تمایل به خرید محصولات ایرانی

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 24

چکیده

 هدف این تحقیق بررسی تاثیر نگرش عمومی نسبت به محصولات خارجی بر تمایل به خرید محصولات ایرانی است. این پژوهش از دسته پژوهش های کاربردی و از نظر روش گردآوری داده ها از نوع تحقیقات توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری عبارت است از مصرف کنندگان نوشیدنی در بازار ایران. از بین این جامعه آماری 333 نفر که به صورت تصادفی انتخاب شده اند به پرسشنامه الکترونیکی پژوهش پاسخ داده اند. داده های به دست آمده با روش الگوسازی معادلات ساختاری و از طریق نرم افزار اسمارت پی ال اس, تحلیل شده اند. یافته ها نشان می دهند ملی گرایی مصرفی تاثیر مثبت و معنی داری بر نگرش و ادراک مصرف کنندگان از محصولات ایرانی دارد. همچنین بیگانگی مصرفی تاثیر منفی و معنی داری بر نگرش و ادراک مصرف کنندگان از محصولات ایرانی دارد. نگرش و ادراک از محصولات ایرانی تاثیر مثبت و معنی داری بر ارزیابی محصولات ایرانی و ارزیابی محصولات ایرانی تاثیر مثبت و معنی داری بر تمایل خرید محصولات ایرانی دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیخه پور، زانیار، مشبکی، اصغر، خدادادحسینی، سیدحمید، و منصوری موید، فرشته. (1399). تاثیر مصرف گرایی خارجی بر تمایل به خرید محصولات ایرانی. بررسی های بازرگانی، 18(102 )، 9-24. SID. https://sid.ir/paper/408724/fa

    Vancouver: کپی

    شیخه پور زانیار، مشبکی اصغر، خدادادحسینی سیدحمید، منصوری موید فرشته. تاثیر مصرف گرایی خارجی بر تمایل به خرید محصولات ایرانی. بررسی های بازرگانی[Internet]. 1399؛18(102 ):9-24. Available from: https://sid.ir/paper/408724/fa

    IEEE: کپی

    زانیار شیخه پور، اصغر مشبکی، سیدحمید خدادادحسینی، و فرشته منصوری موید، “تاثیر مصرف گرایی خارجی بر تمایل به خرید محصولات ایرانی،” بررسی های بازرگانی، vol. 18، no. 102 ، pp. 9–24، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/408724/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button