مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

984
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

762
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی کج فهمی های دانش آموزان دوره متوسطه در یادگیری موضوع ترمودینامیک

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 40

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر که به روش تحلیلی-توصیفی انجام گرفته است, بررسی کج فهمی های دانش آموزان پایه یازدهم متوسطه, در یادگیری مفهوم ترمودینامیک است. جامعه ی آماری پژوهش, 112 دانش آموز دختر پایه یازدهم در منطقه 15شهر تهران در سال تحصیلی 1400-1399 است که به طور تصادفی انتخاب شدند. پرسش های پژوهش در قالب پرسش نامه ای با 10 سوال چهار گزینه ای مطرح گردید که دربارة مفاهیم گرماشیمی, سیستم و محیط, دما و گرما, آنتالپی, واکنش گرماگیر و گرمازا بودند. سپس پاسخ های دانش آموزان با نرم افزار آماری اس پی اس اس مورد ارزیابی قرار گرفت و نتایج آن در قالب توضیحات, تجزیه و تحلیل گردید. با تحلیل هر سؤال, کج فهمی های دانش آموزان در آن موضوع استخراج شد. نتایج پژوهش نشان داد که مبحث گرماشیمی, در کتاب درسی شیمی پایه ی یازدهم, نیاز به بازبینی و تکمیل و ساده سازی دارد و دبیران شیمی, می توانند با اتخاذ شیوه تدریس متاسب, در کاهش و رفع کج فهمی های مبحث گرما شیمی, گام مؤثری بردارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خاکی، مطهره، زمانی، الهام، و امینی، زهرا. (1400). بررسی کج فهمی های دانش آموزان دوره متوسطه در یادگیری موضوع ترمودینامیک. پژوهش در آموزش شیمی، 3(1 )، 19-40. SID. https://sid.ir/paper/408732/fa

    Vancouver: کپی

    خاکی مطهره، زمانی الهام، امینی زهرا. بررسی کج فهمی های دانش آموزان دوره متوسطه در یادگیری موضوع ترمودینامیک. پژوهش در آموزش شیمی[Internet]. 1400؛3(1 ):19-40. Available from: https://sid.ir/paper/408732/fa

    IEEE: کپی

    مطهره خاکی، الهام زمانی، و زهرا امینی، “بررسی کج فهمی های دانش آموزان دوره متوسطه در یادگیری موضوع ترمودینامیک،” پژوهش در آموزش شیمی، vol. 3، no. 1 ، pp. 19–40، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/408732/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button