مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

326
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

500
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بازسازی نقش مدیر در مدارس متمایل به ساختار کارآفرینانه

صفحات

 صفحه شروع 237 | صفحه پایان 264

چکیده

 هدف: در هر فرایند اصلاحی در سازمان ها, تعهد مدیریت, تضمین کننده تحقق برنامه های تحولی محسوب می شوند. به ویژه در سطح مدرسه ای, توسعه تعهد مدیریت به گرایش های کارافرینانه, بدون بازسازی نقش مدیران, شدنی نیست. با این رویکرد, هدف پژوهش حاضر, تلاش برای بازسازی نقش مدیر در مدارسی است که گرایش به ساختارهای کارآفرینانه دارند. مواد و روش ها این پژوهش با رویکرد کیفی از نوع پدیدارشناسانه انجام شد. به همین منظور ده تن از صاحب نظران و خبرگان کارآفرینی که دارای تجربه عملی در سیستم های مدرسه ای بودند, به طور هدفمند از نوع مبتنی بر معیار و تا مرز اشباع نظری, دعوت به مشارکت شدند. از مصاحبه نیمه ساختاریافته برای گردآوری داده ها استفاده شد. محتوای مصاحبه ها با استفاده از روش تحلیل مضمون, تجزیه و تحلیل شدند. بحث و نتیجه گیری پس از تحلیل مصاحبه ها, 97 مضمون پایه بازشناسی شد و در نهایت 16 مضمون سازمان دهنده در قالب 5 مضمون فراگیر به عنوان نقش های مدیر در مدارسی که تمایل به ساختارهای کارآفرینانه دارند, مضمون یابی شدند. این نقش ها تحت عنوان رهبری کارآفرینانه, طراح اکوسیستم کارآفرینی, متعادل کننده بین همه گروه های ذینفع مدرسه, فردی ساز برنامه های مدرسه, و توسعه دهنده فرهنگ شبکه ای نام گذاری شدند. این نقش های فراگیر, از ظرفیت لازم برای بازسازی نقش مدیران مدارس متمایل به کارآفرینی برخوردارند. هم چنین بخشی از نتایج این پژوهش نشان داد که مدیریت مدارس متمرکز بر نقش های کارآفرینانه, قادر به افزایش کارایی و خلق ارزش های نوآورانه است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حاجی آقایی، حنیف، و خلخالی، علی. (1399). بازسازی نقش مدیر در مدارس متمایل به ساختار کارآفرینانه. مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، 13(2 (پیاپی 25) )، 237-264. SID. https://sid.ir/paper/408939/fa

    Vancouver: کپی

    حاجی آقایی حنیف، خلخالی علی. بازسازی نقش مدیر در مدارس متمایل به ساختار کارآفرینانه. مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی[Internet]. 1399؛13(2 (پیاپی 25) ):237-264. Available from: https://sid.ir/paper/408939/fa

    IEEE: کپی

    حنیف حاجی آقایی، و علی خلخالی، “بازسازی نقش مدیر در مدارس متمایل به ساختار کارآفرینانه،” مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، vol. 13، no. 2 (پیاپی 25) ، pp. 237–264، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/408939/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا