مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

321
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

211
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاملی انتقادی بر مطالعات کاربرد رسانه های اجتماعی در سازمان

صفحات

 صفحه شروع 175 | صفحه پایان 201

چکیده

رسانه های اجتماعی با توصیفی از ابزارهای بر خط, مجرایی را برای انتقال و یا اشتراک-گذاری اطلاعات با مخاطبان گسترده مهیا می نماید. این رسانه ها با درگیر کردن عوامل انسانی در فرایندهای رویه ای و فلسفه وجودی یک سازمان, اجتماعی سازی سازمان را هدف قرار می دهد. بررسی پژوهش های انجام شده در نسبیت رابطه رسانه های اجتماعی و ارتباطات سازمانی, عمدتا نگرشی یک سویه و مثبت را نسبت به این رسانه-ها به مخاطب القاء می نمایند. گفتمان غالب تیوریک در حوزه سازمانی این است که کاربرد رسانه های اجتماعی, ضروری و توسعه دهنده است زیرا با تاثیر بر ارتباطات سازمانی, سازمان ها را در ایجاد فضای گفت وگو و ارتباطات بینافردی و همچنین جلب مشارکت ذی نفعان یاری می رساند. اما نکته اصلی اینجاست که شواهد تجربی در حوزه رسانه های اجتماعی و ارتباطات سازمانی, به طور عمده وابسته به مورد بوده و قابل تعمیم نمی باشد. از این رو در این مقاله با تاملی انتقادی, ضمن مرور نقش رسانه های اجتماعی در اجتماعی سازی سازمان, نگاه پوزیتویستی پژوهشگران سازمانی نسبت به این رسانه ها مورد بحث و گفتگو قرار گرفته شده است. نتایج بررسی ها نشان می دهد که نسبت به آثار مثبت رسانه های اجتماعی در سازمان ها بزرگ نمایی شده و مفید بودن آن, بستگی به کاربست اجرایی رسانه اجتماعی و تناسب آن با سازمان دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سام بند، میثم، فرهنگی، علی اکبر، و زنگوئی، فرنوش. (1400). تاملی انتقادی بر مطالعات کاربرد رسانه های اجتماعی در سازمان. پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، 21(3 )، 175-201. SID. https://sid.ir/paper/409104/fa

    Vancouver: کپی

    سام بند میثم، فرهنگی علی اکبر، زنگوئی فرنوش. تاملی انتقادی بر مطالعات کاربرد رسانه های اجتماعی در سازمان. پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی[Internet]. 1400؛21(3 ):175-201. Available from: https://sid.ir/paper/409104/fa

    IEEE: کپی

    میثم سام بند، علی اکبر فرهنگی، و فرنوش زنگوئی، “تاملی انتقادی بر مطالعات کاربرد رسانه های اجتماعی در سازمان،” پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، vol. 21، no. 3 ، pp. 175–201، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/409104/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button