مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

542
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

659
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش متغیر های تعدیل کننده بر روابط بین متغیر های نگرشی و میزان پذیرش طرح ترافیک جدید شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 70

چکیده

قیمت گذاری تراکم راه کاری مناسب برای کاهش تراکم و آلودگی محیط زیست است. اجرای این سیاست به علت نگرش منفی عموم مردم, همواره با چالش روبه رو است. این پژوهش به لحاظ نوع, کاربردی و از نظر روش, توصیفی-پیمایشی است. هدف این مقاله, تحلیل اثرات متغیر های تعدیل کننده در سه دسته اقتصادی-اجتماعی, اجتماعی-روان شناختی و ویژگی سفر کاربران بر روابط بین متغیرهای نهان نگرشی و میزان پذیرش طرح ترافیک جدید شهر تهران است. از این رو از اطلاعات حاصل از داده های گردآوری شده از توزیع 455 پرسش نامه رجحان آشکار شده به صورت تصادفی ساده در سال 1397 در محدوده طرح ترافیک استفاده شده است. نتایج بیان گر تاثیرگذاری متغیرهای نگرشی مانند اثربخشی درک شده از طرح, عملکرد مسیولان, نگرش نسبت به قیمت گذاری و ویژگی های طرح بر میزان پذیرش طرح ترافیک است. از میان متغیرهای منظورشده, اثربخشی درک شده از طرح (25/0) بیشترین اثر مثبت و عدم اطمینان به مسیولان (09/0-) اثری منفی بر میزان پذیرش دارند. میزان آشنایی افراد با طرح رابطه بین نگرش نسبت به ویژگی های طرح و میزان پذیرش طرح و وسیله اصلی سفر کاربران رابطه بین اثربخشی درک شده از طرح و میزان پذیرش طرح را تعدیل می کند. علاوه بر آن, متغیرهای جنسیت و تحصیلات فاقد اثرات تعدیل کننده بر روابط بین متغیرهای نگرشی و پذیرش طرح هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نوری، فرزانه، ممدوحی، امیررضا، و فرزین، ایمان. (1399). نقش متغیر های تعدیل کننده بر روابط بین متغیر های نگرشی و میزان پذیرش طرح ترافیک جدید شهر تهران. مطالعات مدیریت ترافیک، -(58 )، 37-70. SID. https://sid.ir/paper/409579/fa

    Vancouver: کپی

    نوری فرزانه، ممدوحی امیررضا، فرزین ایمان. نقش متغیر های تعدیل کننده بر روابط بین متغیر های نگرشی و میزان پذیرش طرح ترافیک جدید شهر تهران. مطالعات مدیریت ترافیک[Internet]. 1399؛-(58 ):37-70. Available from: https://sid.ir/paper/409579/fa

    IEEE: کپی

    فرزانه نوری، امیررضا ممدوحی، و ایمان فرزین، “نقش متغیر های تعدیل کننده بر روابط بین متغیر های نگرشی و میزان پذیرش طرح ترافیک جدید شهر تهران،” مطالعات مدیریت ترافیک، vol. -، no. 58 ، pp. 37–70، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/409579/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button