مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

783
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

863
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل توسعه ای بازاریابی سبز برای محصولات ارگانیک

صفحات

 صفحه شروع 131 | صفحه پایان 149

چکیده

 بازاریابی محیط زیست دوستانه که به دلیل افزایش نگرانی ها و آگاهی های زیست محیطی در حال ظهور است به عنوان یک استراتژی محبوب تبلیغاتی مورد توجه قرار گرفته است. علاوه بر این, جهت رسیدن به درکی بهتر نسبت به جنبش زیست محیطی یک ملت خاص, آزمون چگونگی نگاه مصرف کنندگان آن کشور نسبت به مسایل زیست محیطی و در نتیجه نحوه رفتار آن ها موضوع مهمی است. پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل توسعه ای بازاریابی سبز برای محصولات ارگانیک شرکت طبیعت زنده با برند (سینره) در استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت. روش پژوهش بر اساس هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده ها کیفی بوده است. جامعه آماری در بخش کیفی, خبره های بازاریابی بودند. خبرگان با روش نمونه گیری هدفمند و گلوله برفی شناسایی شدند که با توجه به کفایت داده ها, در مجموع با 10 خبره مصاحبه شد. برای گردآوری داده ها از مصاحبه استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از رویکرد تیوری داده بنیاد استفاده شد. نتایج به دست آمده موید این موضوع بود که برچسب پاک, دغدغه زیست محیطی, تبلیغات سبز, بسته بندی سبز و قیمت سبز بر رفتار زیست محیطی مشتریان تاثیر دارند. در بخش کمی جامعه آماری پژوهش, فروشندگان فروشگاه های استان کهگلویه و بویراحمد با سطح مناسب فروش محصولات سینره به تعداد 40 نفر بودند, که هر 40 نفر مورد ارزیابی قرار گرفتند. تحلیل یافته ها با استفاده از روش معادلات ساختاری انجام پذیرفت و نتایج نشان داد که دغدغه زیست محیطی به میزان 0/807, بسته بندی سبز به میزان 0/804, تبلیغات سبز به میزان 0/90, قیمت سبز 0/79 و برچسب پاک به میزان. 0/29 بر رفتار مصرف کننده تاثیر دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، امید، پیرزاد، علی، و موسوی، سیدنجم الدین. (1401). طراحی مدل توسعه ای بازاریابی سبز برای محصولات ارگانیک. مدیریت بازاریابی، 17(54 )، 131-149. SID. https://sid.ir/paper/409818/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی امید، پیرزاد علی، موسوی سیدنجم الدین. طراحی مدل توسعه ای بازاریابی سبز برای محصولات ارگانیک. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1401؛17(54 ):131-149. Available from: https://sid.ir/paper/409818/fa

    IEEE: کپی

    امید محمدی، علی پیرزاد، و سیدنجم الدین موسوی، “طراحی مدل توسعه ای بازاریابی سبز برای محصولات ارگانیک،” مدیریت بازاریابی، vol. 17، no. 54 ، pp. 131–149، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/409818/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button