Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    54
  • صفحات: 

    1-23
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    554
  • دانلود: 

    836
چکیده: 

مقدمه: رسانه های اجتماعی، به تبلیغات اجازه می دهد تا به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنند و هدف این مقاله بررسی تاثیر تبلیغات بازاریابی چریکی در رسانه های اجتماعی بر تصویر برند است. روش پژوهش: پژوهش حاضر از لحاظ ماهیت از نوع توصیفی-پیمایشی و از لحاظ هدف کاربردی می باشد. جامعه آماری پژوهش دانشجویان دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات که از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، می باشندکه تعداد 382 نفر به عنوان نمونه انتخاب شد. روش نمونه گیری تصادفی ساده و ابزار گردآوری داده پرسش نامه می باشد. برای تحلیل اطلاعات از نرم افزار اسمارت پی ال اس 4 استفاده شده است. نتیجه: نتایج، مدل پیشنهادی و تاثیر تبلیغات بازاریابی چریکی در رسانه های اجتماعی بر تصویر ذهنی و عملکردی برند را تایید می کند. نتیجه گیری: این مطالعه ثابت می کند که IACM برای استفاده در زمینه های مختلف معتبر است. در سمت مدیریتی، این مطالعه برای بازاریابان چارچوب مرجع جهت درک فرآیند اتخاذ اطلاعات بازاریابی چریکی در رسانه های اجتماعی ارایه می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 554

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 836 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    54
  • صفحات: 

    25-67
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    392
  • دانلود: 

    595
چکیده: 

نقش برندها در شناسایی محصول شرکت در بازارهای رو به گسترش امروزی، نقشی انکارناپذیر است. مطالعه حاضر به طور خاص بر مراکز درمانی و برندهای مربوط به این مراکز متمرکز می باشد. مساله مدیریت برند در این صنعت چندان جدی گرفته نشده و بسیاری از مراکز خوشنام و دارای برندهای محبوب در میان مشتریان هدف، آنچنان که باید متمرکز بر استفاده از مزیت های موجود در برند نبوده و آنچه که در چنین بازاری مزیت آفرین است، منابع انسانی (پزشکان) هستند و نه برندهای این مراکز. هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل تعیین کننده و پیامدهای اصالت برند در صنعت بهداشت و درمان می باشد. از این رو پژوهش گر با اتخاذ روش تحقیق کیفی از یک سو به دنبال ارایه راهکارهایی در جهت رفع مساله ای ملموس در محیط مطالعاتی بوده و از سوی دیگر تلاش داشته است تا شکاف های مطالعاتی و پژوهشی در بخش مدیریت برند در ایران را از طریق شناسایی پیشایندها و پیامدهای بومی موجود در زمینه اصالت برند، کاهش بخشد. در پژوهش حاضر از ابزار مصاحبه (نیمه ساختاریافته) در بخش کیفی در راستای گردآوری داده ها استفاده شده است. در راستای گردآوری داده های کیفی از خبرگان حوزه اصالت برند در حوزه درمان و سلامت کشور، از پنل خبرگان استفاده گردید. در این پژوهش اعضاءء پنل خبرگان با استفاده از رو یکرد نمونه گیری گلوله برفی گزینش گردیدند. عوامل شناسایی شده برای اصالت برند 2 عامل، عوامل شناسایی شده برای پیشایندهای اصالت برند 6 عامل (استراتژی برند، عوامل مربوط به مشتری، خدمات برند، عوامل بنیادین، ارتباطات برند، اقدامات متمایز کننده) و عوامل شناسایی شده برای پیامدهای اصالت برند 3 عامل (پیامدهای مربوط به برند، پیامدهای نگرشی-عاطفی، پیامدهای رفتاری) می باشد. پیشنهاد می گردد صاحبان برندهای حوزه بهداشت و درمان با بکاربستن استراتژی های مربوط به هریک از پیشایندهای اصالت برند زمینه را برای ارتقای پیامدهای حاصل از آن فراهم کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 392

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 595 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    54
  • صفحات: 

    69-91
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1340
  • دانلود: 

    1143
چکیده: 

بازاریابی صنعتی به عنوان آن دسته از عملکردها و فعالیت های تجاری و بازرگانی تعریف شده است، که فرآیندهای مبادله را بین تولیدکنندگان و مشتریان سازمانی تسهیل می کند. ماهیت بازاریابی صنعتی را می توان، خلق ارزش برای مشتریان به وسیله ارایه کالاها و خدماتی دانست که نیازهای سازمانی و اهداف آن ها را تحقق می بخشد. مقاله حاضر، نظری اجمالی بر تحقیقات در مورد شناسایی عوامل موثر در ارزیابی بازاریابی صنعتی (B2B) می اندازد. در پژوهش حاضر داده ها کاملا طبیعی و بدون دستکاری گردآوری شده اند، در زمره تحقیقات توصیفی (غیر آزمایشی) شمرده می شود. پس از تعیین سوال های پژوهش، به منظور انجام جست وجوی نظام مند، پیش از هر اقدام، باید محدوده جستجو بر اساس روش فراترکیب مشخص شد. برای این منظور تلاش شده است مجموعه مقالات منتشر شده در پایگاه های داده، مجله ها، کنفرانس ها و موتورهای جستجوی مختلف در سال های 2000 تا 2015 بررسی شده است. یافته های تحقیق صورت گرفته به کمک روش فراترکیب روی 20 مقاله نهایی انتخاب شده بیانگر این است که«توسعه امکانات بالقوه بازار»، «تجزیه و تحلیل سهم بازار»، «تجزیه و تحلیل فروش»، «پیش بینی»، «تجزیه و تحلیل رقیب»، «محک زدن رقبا»، «چگونگی پذیرش کالای جدید و امکان بالقوه آن»، «مطالعات مربوط به روند کسب وکارها»، «مشخص کردن سهمیه فروش» جزء مولفه های موثر در ارزیابی بازاریابی صنعتی می باشد. در این پژوهش، در نهایت مدلی مناسب برای ارزیابی تحقیقات بازاریابی صنعتی (B2B) با تاکید بر الگوی رفتار خرید سازمانی ارایه شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1340

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1143 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    54
  • صفحات: 

    93-110
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    584
  • دانلود: 

    799
چکیده: 

تاکنون در رابطه با پارک های علم و فناوری تحقیقاتی صورت گرفته است، اما در زمینه عوامل موثر بر ارزش ویژه برند در شرکت های دانش بنیان تحقیقاتی دیده نمی شود. با توجه به این موضوع که توانایی ارایه محصولات فناورانه و نوآورانه عامل موفقیت شرکت ها در محیط به شدت پویا می باشد، صاحب نظران دانش بازاریابی در کسب وکارهای دانش بنیان را به عنوان مبنا و اساس مزیت رقابتی پایدار مطرح کرده اند. از این رو، هدف اصلی این مقاله بررسی تاثیر برندسازی در گسترش بازاریابی و صادرات شرکت های دانش بنیان در بازار کشورهای همسایه است. همچنین داده ها بوسیله پرسش نامه از مشتریان شرکت های دانش بنیان واقع در پارک علم و فناوری مازندران جمع آوری گردید. در این پژوهش از نرم افزارهای Spss20 معادلات ساختاری و Smart pls2 برای بررسی روایی و پایایی متغیرهای پژوهش استفاده شده است. نتایج این پژوهش نشان می دهد که رهبری با استراتژی بازاریابی، رهبری با زیر ساخت، زیر ساخت بازاریابی با آمیخته بازاریابی، آمیخته بازاریابی با ارزش ویژه برند، تحلیل و درک بازار با استراتژی بازاریابی و زیر ساخت با تحلیل و درک بازار رابطه مثبت و معنی داری دارند. اما رهبری بر تحلیل و درک بازار، تحلیل و درک بازار با آمیخته بازاریابی و استراتژی بازاریابی با آمیخته بازاریابی رابطه مثبت و معنادار ندارند. یافته های این مطالعه دارای کاربردهای عملی برای افزایش ارزش ویژه برند از طریق تقویت الگوهای بازاریابی رابطه مند است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 584

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 799 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    54
  • صفحات: 

    111-129
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1093
  • دانلود: 

    814
چکیده: 

با ظهور شبکه های اجتماعی، سبکی جدید در تعاملات و نحوه ارتباطات بشر در سراسر دنیا بوجود آمده است. این تغییر سبک در حوزه هایی مانند بازاریابی و رفتار مصرف کننده، منجر به تمرکز و توجه بیش از پیش به مشتری شده است. از این رو هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر فعالیت های بازاریابی شبکه های اجتماعی بر قصد خرید مجدد و ارتباط اجتماعی پایدار در شرکت آتی ساز ایرانیان در شهر مشهد می باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر شیوه گردآوری داده ها، توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش شامل مشتریان شرکت آتی ساز ایرانیان در شهر مشهد می باشد. روش نمونه گیری، تصادفی ساده است. تعداد نمونه در این پژوهش، 374 نفر مشخص شده است. ابزار مورد استفاده برای جمع آوری داده ها، پرسش نامه استاندارد می باشد؛ که روایی صوری و محتوایی آن مورد تایید اساتید و کارشناسان حوزه بازاریابی است. همچنین جهت تعیین روایی همگرا از روش میانگین واریانس استخراج شده استفاده شده است. برای محاسبه پایایی از آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی استفاده شده است. جهت تجزیه تحلیل داده ها از نرم افزار معادلات ساختاری، پی ال اس استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می دهند که فعالیت های بازاریابی شبکه های اجتماعی تاثیر مستقیم، مثبت و معناداری بر قصد خرید مجدد و ارتباط اجتماعی پایدار و رضایت مشتری دارد. همچنین نتایج بررسی متغیرهای میانجی نیز نشان می دهند که تجربه مشتری و ارزش ادراک شده تاثیر مثبت و مستقیم بر رضایت مشتری دارند. از سوی دیگر بین متغیرهای هویت مشتری و رضایت مشتری ارتباط معناداری مشاهده نشده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1093

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 814 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    54
  • صفحات: 

    131-149
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    781
  • دانلود: 

    825
چکیده: 

بازاریابی محیط زیست دوستانه که به دلیل افزایش نگرانی ها و آگاهی های زیست محیطی در حال ظهور است به عنوان یک استراتژی محبوب تبلیغاتی مورد توجه قرار گرفته است. علاوه بر این، جهت رسیدن به درکی بهتر نسبت به جنبش زیست محیطی یک ملت خاص، آزمون چگونگی نگاه مصرف کنندگان آن کشور نسبت به مسایل زیست محیطی و در نتیجه نحوه رفتار آن ها موضوع مهمی است. پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل توسعه ای بازاریابی سبز برای محصولات ارگانیک شرکت طبیعت زنده با برند (سینره) در استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت. روش پژوهش بر اساس هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده ها کیفی بوده است. جامعه آماری در بخش کیفی، خبره های بازاریابی بودند. خبرگان با روش نمونه گیری هدفمند و گلوله برفی شناسایی شدند که با توجه به کفایت داده ها، در مجموع با 10 خبره مصاحبه شد. برای گردآوری داده ها از مصاحبه استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از رویکرد تیوری داده بنیاد استفاده شد. نتایج به دست آمده موید این موضوع بود که برچسب پاک، دغدغه زیست محیطی، تبلیغات سبز، بسته بندی سبز و قیمت سبز بر رفتار زیست محیطی مشتریان تاثیر دارند. در بخش کمی جامعه آماری پژوهش، فروشندگان فروشگاه های استان کهگلویه و بویراحمد با سطح مناسب فروش محصولات سینره به تعداد 40 نفر بودند، که هر 40 نفر مورد ارزیابی قرار گرفتند. تحلیل یافته ها با استفاده از روش معادلات ساختاری انجام پذیرفت و نتایج نشان داد که دغدغه زیست محیطی به میزان 0/807، بسته بندی سبز به میزان 0/804، تبلیغات سبز به میزان 0/90، قیمت سبز 0/79 و برچسب پاک به میزان. 0/29 بر رفتار مصرف کننده تاثیر دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 781

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 825 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    54
  • صفحات: 

    151-175
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1166
  • دانلود: 

    1034
چکیده: 

هدف از پژوهش تعیین میزان اثرات عملکرد برند بر رفتار خرید مصرف کننده از طریق متغیرهای واسط اعتماد به برند و تصویر برند و ارزش ویژه برند و وفاداری به برند در مشتریان فروشگاه های لوزام صنعتی و خانگی شهر اصفهان (مورد مطالعه: برند بوش) است. جامعه آماری تحقیق حاضر را کلیه مراجعان و مشتریان فروشگاه های لوزام صنعتی و خانگی شهر اصفهان تشکیل دادند. حجم نمونه آماری پژوهش بر اساس جدول مورگان 384 نفر به دست آمد. که روایی پرسش نامه ها بر اساس روایی محتوایی با استفاده از نظر صاحب نظران، صوری بر مبنای دیدگاه تعدادی از جامعه آماری و سازه با روش تحلیل عاملی مورد بررسی قرار گرفتند و روایی مورد تایید قرار گرفت و از سوی دیگر پایایی پرسش نامه ها با روش آلفای کرونباخ به ترتیب برای اعتماد به برند 0/845، وفاداری به برند 812/، تصویر برند 0/822، عملکرد برند 0/811، ارزش ویژه برند 0/777 رفتار خرید مصرف کنندگان 0/866 برآورد شد و تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح توصیفی و استنباطی مشتمل بر ضریب همبستگی پیرسون و الگوسازی معادلات ساختاری (SEM) انجام گرفت. نتایج نشان داد که بین عملکرد برند بر اعتماد به برند با ضریب تاثیر 0/54، عملکرد برند بر تصویر برند با ضریب تاثیر 0/45، اعتماد به برند بر تصویر برند با ضریب تاثیر 0/25، عملکرد برند بر وفاداری به برند با ضریب تاثیر 0/68، تصویر برند بر ارزش ویژه برند با ضریب تاثیر 0/76، وفاداری به برند بر متغیرهای ارزش ویژه برند و رفتار خرید مصرف کننده به ترتیب با ضریب تاثیر 0/90 و 0/61 و ارزش ویژه برند بر رفتار خرید مصرف کننده با ضریب تاثیر 0/44 رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. لذا فرضیه اصلی پژوهش مورد تایید قرار گرفت. هر چند که تاثیر اعتماد به برند به صورت مستقیم بر متغیر رفتار خرید مصرف کننده با ضریب تاثیر 0/04 معنادار نگردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1166

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1034 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button