مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

178
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

485
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش مبتنی بر فراشناخت بر حساسیت اضطرابی و تنظیم هیجان سالمندان دارای سابقه بیماری قلبی-عروقی مقیم سرای سالمندان شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 319 | صفحه پایان 329

چکیده

 زمینه و هدف: با توجه به اینکه قشر سالمند در هر جامعه به دلیل مشکلات جسمانی و روانشناختی بیشتر در معرض استرس و اضطراب قرار دارند, بنابراین هدف پژوهش حاضر اثربخشی آموزش مبتنی بر فراشناخت بر حساسیت اضطرابی و تنظیم هیجان سالمندان دارای سابقه بیماری قلبی-عروقی مقیم سرای سالمندان شهر تهران بود. روش کار: جامعه آماری پژوهش شامل کلیه سالمندان مقیم سرای سالمندان دارای سابقه بیماری قلبی منطقه 7 شهر تهران در سال 1397 بود که تعداد کل آنها 119 نفر بوده و از میان آنها 50 نفر به شیوه نمونه گیری تصادفی انتخاب و با طرح پژوهش آزمایشی, پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل در گروه های آزمایش و کنترل گمارده شدند (25 نفر در گروه آزمایش و 25 نفر در گروه کنترل). مداخلات مبتنی بر آموزش فراشناخت به مدت 8 جلسه آموزشی 60 دقیقه ای یک جلسه در هفته بر روی سالمندان دارای سابقه بیماری قلبی انجام گرفت. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه تنظیم هیجان (ERQ-10) گروس و جان (2003) که شامل 10 گویه و دو خرده مقیاس ارزیابی مجدد (6 گویه) و فرونشانی (4 گویه) و نیز مقیاس حساسیت اضطرابی (ASS) تیلور و کاکس (1998) که شامل 36 ماده خودگزارش دهی بود. داده ها توسط روش تحلیل کواریانس چندمتغیره تحلیل شدند. یافته ها: نتایج یافته ها حاکی از تفاوت معنادار بین گروه ها (کنترل و آزمایش) بود (0/001

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حاتمیان، پیمان، بابایی، عبدالرحمن، و رسول زاده طباطبایی، سیدکاظم. (1398). تاثیر آموزش مبتنی بر فراشناخت بر حساسیت اضطرابی و تنظیم هیجان سالمندان دارای سابقه بیماری قلبی-عروقی مقیم سرای سالمندان شهر تهران. سلامت و مراقبت، 21(4 )، 319-329. SID. https://sid.ir/paper/410217/fa

    Vancouver: کپی

    حاتمیان پیمان، بابایی عبدالرحمن، رسول زاده طباطبایی سیدکاظم. تاثیر آموزش مبتنی بر فراشناخت بر حساسیت اضطرابی و تنظیم هیجان سالمندان دارای سابقه بیماری قلبی-عروقی مقیم سرای سالمندان شهر تهران. سلامت و مراقبت[Internet]. 1398؛21(4 ):319-329. Available from: https://sid.ir/paper/410217/fa

    IEEE: کپی

    پیمان حاتمیان، عبدالرحمن بابایی، و سیدکاظم رسول زاده طباطبایی، “تاثیر آموزش مبتنی بر فراشناخت بر حساسیت اضطرابی و تنظیم هیجان سالمندان دارای سابقه بیماری قلبی-عروقی مقیم سرای سالمندان شهر تهران،” سلامت و مراقبت، vol. 21، no. 4 ، pp. 319–329، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/410217/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button